Saturday, Feb 9, 2019

صفحه نخست » اپرا مرورگر موبایلش را به وی‌پی‌ان رایگان مجهز کرد

opera_020919.jpgیورونیوز - شرکت اپرا امکان استفاده از وی‌پی‌ان را به‌صورت آزمایشی به نسخه اندروید مرورگر خود اضافه کرده است. این قابلیت به کاربران موبایل امکان می‌دهد تا با امنیت بیشتری به گشت‌و‌گذار در اینترنت بپردازند و بدون محدودیت سایت‌های مد‌‌نظرشان را مشاهده کنند.

این شرکت با انتشار این خبر در وبلاگ رسمی‌اش، در‌خصوص وی‌پی‌ان داخلی مرورگر موبایلش توضیح داده است. از آن‌جایی‌که این ویژگی به‌طور آزمایشی ارائه می‌شود، در حال حاضر فقط کاربران مرورگر آزمایشی اندروید این شرکت امکان استفاده از آن را دارند. این وی‌پی‌ان رایگان و نامحدود است و امکان مکان‌یابی جغرافیایی نیز دارد؛ هر‌چند این قابلیت صرفا محدود به سه منطقه آمریکا، اروپا و آسیا می‌شود.

اپرا تاکید کرده است داده‌های کاربرانی را که از وی‌پی‌ان استفاده می‌کنند جمع‌آوری نمی‌کند.

این شرکت از سال‌ها پیش فعالیتش را در زمینه ارائه رایگان راهکارهای مبتنی بر وی‌پی‌ان افزایش داده است. اپرا در سال ۲۰۱۵ مجموعه کانادایی سِرف‌ایزی (SurfEasy) را که در زمینه تولید برنامه‌های وی‌پی‌ان فعال بود خریداری کرد و یک سال بعد، مرورگر دسکتاپ خود را به وی‌پی‌ان داخلی مجهز کرد. پس از آن، یک ابزار وی‌پی‌ان رایگان به نام اپرا وی‌پی‌ان (Opera VPN) نیز عرضه کرد، اما این پروژه سال گذشته تعطیل شد.

به نظر می‌رسد سیاست تازه اپرا ادغام مستقیم وی‌پی‌ان با مرورگرهای مختلف این شرکت است، به‌جای این‌که آن‌ها را به‌صورت برنامه‌ای جداگانه ارائه کند.

مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

در وبلاگ رسمی شرکت اپرا در این خصوص گفته شده است که وجود وی‌پی‌ان در داخل مرورگر به کاربران این امکان را می‌دهد تا حریم خصوصی خود را یک لایه قوی‌تر کنند، همچنین آن‌ها را از دریافت برنامه‌های وی‌پی‌ان جداگانه یا پرداخت پول برای آن‌ها بی‌نیاز می‌کند.

اپرا هنوز به احتمال ارائه این ویژگی برای سیستم‌عامل iOS اشاره‌ای نکرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy