Friday, Feb 15, 2019

صفحه نخست » فرمانده نیروی هوایی اسرائیل در سفر نتانیاهو به مسکو برای دیدار با پوتین و بحث درباره ایران، او را همراهی خواهد کرد

074B1E50-9368-4CEE-8127-9C558C4EBE07.jpegرادیو اسراییل

در آستانه سفر دوباره نخست وزیر اسرائیل به مسکو، به هدف دیدار با پرزیدنت پوتین و بحث درباره اوضاع در سوریه، امروز (شنبه) خبر رسید که فرمانده نیروی هوایی و شماری از امیران ارتش نیز او را در این سفر همراهی خواهند کرد.

نتانیاهو که سمت وزیر دفاع و وزیر امور خارجه را نیز به دست دارد، یک بار دیگر به مسکو می رود تا در مورد حضور نظامی سپاه قدس در سوریه و خطرات امنیتی آن، دوباره با رئیس جمهوری روسیه گفتگو کند.

در گزارش های پیشین گفته شده بود که روسیه از حملات هوایی اسرائیل به هدف نابود کردن مواضع نظامی سپاه پاسداران در خاک سوریه خشنود نیست.

سفر نتانیاهو به مسکو، به همراهی مقامات ارشد نظامی، یک هفته پس از دیدار سه گانه پوتین با حسن روحانی و رجب طیب اردوغان صورت می گیرد، که در آن همایش نیز آینده سوریه مورد بررسی و بحث قرار گرفت. آگاهان سیاسی گفته بودند که این همایش سه گانه، نتوانست اختلاف نظرهای روسیه، ایران و ترکیه را پیرامون آینده سوریه برطرف سازد.

فرمانده نیروی هوایی اسرائیل همراه با گروهی از افسران برجسته آن نیرو، ماه گذشته به مسکو رفتند تا در گفتگو با همتایان روسی خود، نوعی همکاری بیشتر در مورد عملیات اسرائیل در خاک سوریه به عمل آورند.

محافل آگاه می گویند که این سفر نتیجه بخش نبود و اختلاف نظر بین اسرائیل و روسیه در مورد عملیات در خاک سوریه همچنان به قوت خود باقی است و از این رو، ضرورت دارد که نتانیاهو یک بار دیگر با پوتین دیدار کند و مصالح امنیتی اسرائیل را به او گوشزد نماید و تاکید کند که دولت اورشلیم حاضر نیست ملاحظات امنیتی کشور را به خطر اندازد و در هر مورد لازم، با قاطعیت عمل خواهد کرد.

نتانیاهو روی پنجشنبه (پنج روز دیگر) رهسپار مسکو می شود و ساعاتی پس از پایان گفتگو با پوتین، به اورشلیم باز می گردد.

آگاهان در اورشلیم می گویند که روسیه به برخی تعهدات خود در مورد دور نگه داشتن نیروهای سپاه قدس از خط مرزی بین اسرائیل و سوریه عمل نکرده است.

هفته پیش اعلام شد که تانک های اسرائیل در خط مرزی، به سوی مواضع سپاه قدس در خاک سوریه خمپاره شلیک کرده اند و نیروی هوایی اسرائیل نیز برخی مواضع را هدف قرار داده است.

در برخی گزارش ها آمده است که سپاه قدس، علیرغم همه مشکلات داخلی و بین المللی ایران، همچنان می کوشد به مرز اسرائیل در خاک سوریه نزدیک شود و این واقعیت موجب نگرانی و ناخرسندی دولت اسرائیل است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy