Sunday, Feb 17, 2019

صفحه نخست » تلاش برای ایجاد تفرقه در صف حامیان رضا پهلوی

rezaPahlavi_021719.jpgشبکه بیان - در اینکه گاها مردم دچار سوء تفاهمات می شوند تردیدی نیست هر چند که افراد باید در چنین شرایطی به سادگی عذرخواهی کنند.

با این حال افزایش این سوءتفاهمات و دامن زدن برخی رسانه ها به جریانات اپوزیسیون جمهوری اسلامی شک برانگیز است.

در جریان کنفرانس ورشو، به شکل کاملا محسوسی برخی رسانه ها فرصت را مغتنم شمرده و سعی کردند آن را از موضوع اصلی منحرف کنند.

در خارج از سالن کنفرانس ورشو، ایرانیان طرفدار شاهزاده رضا پهلوی و همچنین طرفداران رئیس جمهور برگزیده مجاهدین خلق (مریم رجوی) به صورت کاملا مسالمت آمیز و بدون درگیری هر یک بخشی را برای خود برگزیدند تا صدای اعتراضشان را به گفته خودشان به گوش رهبران سایر کشورهای جهان برسانند.

در میان این آرامشی که در صفوف اپوزیسیون جمهوری اسلامی در خارج از کشور شکل گرفت، عده ای در تلاش برای به هم ریختن این آرامش بودند.

تلاش در جهت نمایش پوشالی بودن میزان دانش و آگاهی اپوزیسیون جمهوری اسلامی به نحوی در برخی رسانه ها نمایش داده شد.

این تلاش به طور مشخص بیشتر متوجه دایره هواداران رضا پهلوی (فارغ از جمهوری خواهان یا مشروطه خواهان) بود.

اصولا کار رسانه در وهله اول حفظ بی طرفی و پوشش کامل است. سانسور، کات زدن و تحریم یک گروه همه به معنای نقض بی طرفی رسانه ای است.

یکی از اتفاقات روی داده در جریان اعتراضات ورشو، سخنرانی یکی از خبرنگاران رسانه های فارسی زبان بود. وی در بخشی از سخنان خود گفته بود جمهوری اسلامی اتهام می زند که شاهزاده رضا پهلوی ۳۰۰ میلیون دلار از اسرائیل پول گرفته است. ایشان (رضا پهلوی) به چه زبانی باید بگوید نگرفته است؟

پس از آن، برخی از طرفداران رضا پهلوی که خشمگین شده بودند، با سوء برداشت از سخنان این خبرنگار، میکروفون را از دست وی گرفتند و اعلام کردند که وی حق صحبت کردن ندارد چرا که گفته های او تنها اتهام است.

با این حال برخی رسانه های شناخته شده در سطح شبکه های اجتماعی با بریدن بخش نخست صحبت های خبرنگار، اینگونه القا کردند که وی از زبان خود می گوید رضا پهلوی پول گرفته است.

همچنین با دامن زدن به این مسئله که طرفداران آقای پهلوی اجازه صحبت به مخالف خود را نمی دهند، اعلام شد که هنوز قدرت را به دست نگرفته اند، صدای مخالف را می بندند!

حتی با وجود آنکه در نظر بگیریم صحبت های خبرنگار مستقر در ورشو، تقطیع شده به دست این رسانه ها رسیده، با این حال چیزی از اشتباهات آنها کم نمی کند.

رسانه باید جستجو و پرسش کند و هر چه به دست می آورد را با کپشن اضافه نکند!

تنها مدت کوتاهی پس از پخش این سخنان، آقای علی جوانمردی در حساب اینستاگرامی خود، تقطیع شدن سخنانش را تایید کرد. هرچند که در همان ویدیوی تقطیع شده نیز در هرج و مرج به وجود آمده، وی اظهار می کند که این اتهامات از جانب جمهوری اسلامی زده می شود و وی تنها بازگو کننده است.

جمهوری اسلامی به شکل کاملا روشنی در حال تسویه حساب با رضا پهلوی است. علت آن را می توان در اعتراضات دی ماه سال گذشته مشاهده کرد که مردم در خیابان ها خواستار بازگشت وی به کشور بودند.

همچنین برای نخستین بار، یک مقام رسمی نزدیک به رهبر ایران، در توییتی نسبت به سخنان ولیعهد این کشور واکنش نشان داد.

غلامعلی حدادعادل در واکنش به اعتراض وی در رابطه با پیمان نامه دریای خزر نوشت: «رضا پهلوی و سلطنت‌طلبان بعد از توافق اخیر خزر می‌خواهند مردم را تحریک کنند. بهتر است ایشان درباره‌ی بخش‌هایی از ایران، مانند بحرین که در زمان پدر و پدربزرگش از ایران جدا شد توضیح دهند.»

رضا پهلوی در آخرین مصاحبه خود اعلام کرده است که شرایط فعلی ایران را شبیه واپسین ماه های پیش از خروج پدرش از کشور می بیند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy