Monday, Feb 18, 2019

صفحه نخست » کُردهای سوریه از اروپا کمک خواستند: ما را تنها نگذارید

kurd.jpgالعربیه - کُردهای سوریه از کشورهای اروپایی خواستند تا آن‌ها را پس از ازمیان برداشتن گروه داعش تنها رها نکرده و در تاسیس نیرویی بین‌المللی در شمال شرق سوریه به منظور مقابله با ترکیه، یاری رسانند.

الدار خلیل یکی از رهبران برجسته کُرد در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: «این کشورها تعهداتی سیاسی و اخلاقی دارند. اگر به این تعهدات وفا نکنند، ما را رها خواهند کرد».

او به طور ویژه از فرانسه یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست، برای استقرار نیروهای بین‌المللی در سوریه پس از خروج آمریکا از این کشور، اقدام کند.

فرانسه یکشنبه درباره «قربانی کردن کُردهایی که با داعش جنگیدند» هشدار داد.

فلورنس بارلی وزیر ارتش‌های فرانسه در مقاله‌ای در روزنامه «لو باریزیان»، درباره تبدیل کردن کُردهایی که به گفته او «در پیروزی علیه داعش به همراه متحدانشان سهیم بودند» به «قربانیان جدید»، هشدار داد.

او نوشت: «اعلام خروج آمریکا (از سوریه) اوضاع منطقه را به هم ریخت. هیچ کس تا کنون نمی‌داند چه روی خواهد داد».

او ادامه داد: «باید اقدامی کنیم تا جلوی قربانی شدن نیروهای سوریه دمکراتیک را بگیریم».

ائتلاف سوریه دمکراتیک که اکثر اعضایش از جنگجویان کُرد یگان‌های مدافع خلق تشکیل شده است، متحد ائتلاف بین‌الملل به رهبری آمریکا در نبرد علیه داعش به شمار می‌آید.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا ماه گذشته به طور ناگهانی از تصمیم خود برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه خبر داد.

ترکیه یگان‌های مدافع خلق را امتداد حزب کارگران کردستان و گروهی تروریستی می‌داند. آمریکا بارها تهدید کرده که مناطق شمال سوریه را از جنگجویان کُرد پاکسازی خواهد کرد.

اکنون کُردها نگران آن هستند که با خروج نیروهای آمریکایی، ترکیه تهدید خود را عملی کند.

وزارت دفاع آمریکا پیشتر‌ای متحدانشان خواست تا به منظور تضمین امنیت کُردها، «نیروی ناظر» تشکیل دهند. این درخواست اما در جریان کنفرانس امینی مونیخ که جمعه برگزار شد، مورد استقبال قرار نگرفت.

یک منبع دولتی فرانسوی در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت که اعضای ائتلاف مخالف چنین اقدامی هستند. او از سیاست «عمل انجام شده» که واشینگتن در پیش گرفته، ابراز تاسف کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy