Thursday, Feb 21, 2019

صفحه نخست » المونیتور: رسانه‌های ایران به رابطه با آمریکا با انتخاب سندرز فکر می‌کنند

Sanders.jpgایران فردا - وبسایت خبری- تحلیلی المونیتور در گزارشی می‌نویسد اعلام آمادگی برنی سندرز برای حضور مجدد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال آینده، به بحث‌های گسترده‌ای در میان رسانه‌های ایران منجر شده است که در صورت پیروزی او رابطه ایران با آمریکا چه خواهد بود.

به گفته المونیتور، درحالی که به‌طور سنّتی سیاست جمهوری اسلامی دنبال کردن تحولات سیاسی در آمریکا از نزدیک می‌باشد، حاکمان ایران انتخابات ریاست جمهوری آن کشور را چندان جدّی نمی‌گیرند و همواره آن را رقابت میان جناح‌های مخالف رژیم تهران می‌شناسند.

با این حال سابقه برنی سندرز در اتخاذ سیاست‌های چپ‌گرایانه رژیم تهران را امیدوار ساخته است که در صورت پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری، رابطه ایران با آمریکا می‌توانند دستخوش یک دگرگونی در آینده بشود.

المونیتور می‌افزاید، دولتمردان ایران معتقد هستند که برنی سندرز بر خلاف دولت ترامپ نگاه مثبتی به نقش ایران در تحولات خاورمیانه دارد و در صورت پیروزی می‌تواند میان واشنگتن و تهران رابطه‌ای دوستانه برقرار کند.

با این حال بسیاری از خوانندگان مطبوعات ایران خوش‌بینی محافل سیاسی کشور در این مورد را زیر سئوال برده‌اند و یکی از آنها با ارسال توئیتی گفته است: «همه سیاستمداران آمریکایی از یک قماش هستند. سندرز هم اگر احتمالاً در انتخابات برنده شود هنوز رئیس جمهوری کشور آمریکاست و باید منافع آن کشور را تأمین کند.»

برنی سندرز در انتخابات سال ۲۰۱۶ ریاست جمهوری نیز شرکت کرده بود ولی در مراحل اولیه انتخاب کاندیداهای حزب دموکرات از دور آن خارج شد. (لینک به اصل مطلب]



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy