Wednesday, Feb 20, 2019

صفحه نخست » افزایش شمار شهروندان بازداشتی در استان سیستان و بلوچستان در پی حمله انتحاری به اتوبوس سپاه

autosepah.jpgخبرگزاری هرانا - روز جاری رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از افزایش شمار شهروندان بازداشتی در ارتباط با انفجار خودروی بمب گذاری شده در مسیر اتوبوس حامل نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران در جاده خاش به زاهدان به ۸ تن خبر داد. روز چهارشنبه ۲۴ بهمن طی حادثه انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در مسیر اتوبوس حامل نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران در جاده خاش به زاهدان ۲۷ تن کشته و دستکم ۱۳ تن زخمی شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، امروز پنج‌شنبه ۲ اسفندماه ۱۳۹۷، ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از افزایش شمار بازداشت‌شدگان در ارتباط با انفجار خودروی بمب گذاری شده در مسیر اتوبوس حامل نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران در جاده خاش به زاهدان خبر داد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان اعلام کرده است که تا کنون ۸ نفر در این خصوص دستگیر که دو نفر آنها طی روز گذشته و امروز دستگیر شدند.

وی همچنین مدعی شده است: "از ۶ نفر دستگیر شده در روزهای قبل که اتهام آنها محرز شده است یک نفر خانم که مالک خودروی انتحاری بوده است در شهرستان خاش دستگیر شده است که در بررسی های به عمل آمده از منزل نامبرده قطعاتی از خودروی انتحاری کشف شده و پرونده با قاطعیت در مجتمع جرایم امنیتی در حال پیگیری است و به محض محرز شدن و قطعیت مجرمیت نسبت به صدور حکم اقدام و احکام صادره با قاطعیت اجرا خواهد شد و به اطلاع عموم خواهد رسید".

در این گزارش به هویت افراد بازداشت شده اشاره‌ای نشده است.

پیشتر در تاریخ ۲۹ بهمن‌ماه علی موحدی راد، دادستان مرکز سیستان و بلوچستان، با اشاره به دستگیری ۶ شهروند در این استان در ارتباط با انفجار خودروی بمب گذاری شده در مسیر اتوبوس حامل نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران، ادعا کرده بود: "طی بازرسی و تفتیش از منازلی در سراوان و خاش ۱۵۰کیلوگرم مواد منفجره آماده انفجار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد منفجره و تجهیزات ساخت بمب به همراه مقادیری سلاح و مهمات کشف و ضبط شده است".

لازم به ذکر است که در تاریخ ۲۴ بهمن ماه طی حمله مسلحانه (انتحاری) به یک اتوبوس حامل نظامیان (نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران) در جاده خاش به زاهدان در ۶۵ کیلومتری زاهدان، ۲۷ تن کشته و دستکم ۱۳ تن زخمی شده بودند.

در پی این حادثه یکی از گروه‌های مسلح اپوزیسیون بلوچستان با صدور بیانیه ای مسئولیت این حمله را پذیرفت.

در ماه‌های اخیر تعداد حملات و درگیری های مسلحانه در منطقه سیستان و بلوچستان روند چشمگیری داشته است.

هرچند انتظار می‌رود عوامل و مسئولان احتمالی این حمله تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و پاسخگو شوند اما با توجه به سوابق دستگاه‌های امنیتی بیم آن می‌رود که تحت تأثیر شرایط این حادثه، افرادی مورد برخورد شتاب‌زده قرار گیرند که نقشی در این حادثه نداشته و یا از شیوه‌های غیرانسانی برای بازجویی یا مجازات مظنونین این حادثه استفاده شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy