Monday, Feb 25, 2019

صفحه نخست » سفر محرمانه رئیس سازمان اطلاعاتی بریتانیا به اسرائیل در مورد برنامه هسته ای ایران

Alex_Younager.jpgایران فردا ـ بنا به گزارش تلویزیون اسرائیل، رئیس اداره اطلاعات ام آی ۶ بریتانیا بر سر نگرانی از احتمال نقض قرارداد هسته ای ۲۰۱۵ با ایران از سوی ایران و ورود این کشور به مرحله توانایی های تولید تسلیحات هسته ای، در هفته جاری برای انجام مذاکراتی با همتاهای اسرائیلی خود سفری محرمانه به اسرائیل کرد.

به گفته روزنامه تایمز اسرائیل، کانال تلویزیونی ۱۳ گفت آلکس یانگر رئیس اداره ام آی ۶ روز دوشنبه به اسرائیل رسیده و با یوسی کوهن، رئیس اداره اطلاعات موساد و و دیگر سران اطلاعاتی اسرائیل ملاقات کرده است.

بنا به گزارش تلویزیونی، تحلیل اسرائیل این است که ایران در چارچوب قرارداد ۲۰۱۵ «سرگرم آمادگی» است، اما هنوز تصمیمی سیاسی برای تولید بمب اتخاذ نکرده است.

در این گزارش، با استناد به منابع اطلاعاتی غربی گفته شد این موضوع همچنین هفته گذشته از سوی شرکت کنندگان کنفرانس بین المللی امنیت مونیخ نیز مورد بحث قرار گرفته است.

در این گزارش اشاره شد که ایران اخیرا تولید «صنعتی» سانتریفیوژ خود را ازسرگرفته است و در چارچوب مقررات قرارداد «به سمت ازسرگیری غنی سازی اورانیوم می رود».

در این گزارش، فعالیت های جاری ایران به عنوان «آماده سازی شتابزده زیرساخت ها» برای احتمال اتخاذ تصمیم سیاسی رژیم به نقض توافق، توصیف شده است.

در عکسی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی، تلویزیون رسمی کشور، سه نمونه از سانتریفیوژهای تولید داخلی در برنامه زنده تلویزیون از نطنز، تاسیسات غنی سازی اورانیوم ایران، ایران، ۶ ژوئن ۲۰۱۸، به نمایش گذاشته شده است.

ساعاتی پیش از گزارش تلویزیونی، دیدبانی هسته ای سازمان ملل در وین گفت علیرغم خروج ایالات متحده از قرارداد و تجدید تحریم ها، ایران همچنان به قرارداد هسته ای ۲۰۱۵ عمل می کند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی محرمانه به کشورهای عضو گفت ایران محدودیت هایی که در چهارچوب قرارداد معروف به طرح جامع اقدام مشترک تعیین شده را رعایت می کرده است. ایالات متحده در ماه مه از این قرارداد خارج شده و به دیگر امضاکنندگان نیز برای خروج از قرارداد فشار می آورده است. این گزارش، آژانس مستقر در وین، گفت بازرسان آژانس همچنان به تمام تاسیسات و اماکنی که در ایران نیاز به بازدید دارند، دسترسی دارند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy