Thursday, Feb 28, 2019

صفحه نخست » تظاهرات گسترده در الجزایر علیه کاندیداتوری مجدد بوتفلیقه به دلیل کهولت سن

Unbenannt-2.jpgالعربیه - منابع خبری صبح روز جمعه ۱ مارس ۲۰۱۹ از برگزاری تظاهرات گسترده مردم الجزایر علیه پنجمین کاندیداتوری بوتفلیقه در برخی مناطق این کشور خبر دادند.

به گزارش تلویزیون العربیه، ساعاتی قبل از آغاز تظاهرات نیروهای پلیس الجزایر در اطراف مقر ریاست جمهوری این کشور مستقر شد.

تظاهرات گسترده امروز مردم الجزایر در پی فراخوان فعالان سیاسی در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک برگزار شده است.

فعالان سیاسی طی دو روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی برای تظاهراتی گسترده بعد از نماز جمعه علیه کاندیداتوری بوتفلیقه فراخوان دادند.

مخالفان بوتفلیقه می‌گویند او عملا پس از سکته مغزی سال ۲۰۱۳ توانایی اداره مستقیم کشور را ندارد و تاکنون به ندرت در اماکن عمومی دولتی و مناسبت‌های ملی ظاهر شده است. مخالفان معتقدند که تصمیمان و مسائل کشور سالهاتست که به واسطه افراد دیگری اداره می‌شود.

بوتفلیقه ۸۱ سال دارد او از سال ۱۹۹۹ میلادی پست ریاست جمهوری الجزایر را بر عهده دارد. وی متعهد شده که در صورت انتخاب مجدد با برگزاری یک نشست فراگیر ملی، امکان بازنگری در قانون اساسی و انجام اصلاحات را مورد بررسی قرار دهد.

این انتخابات قرار است ۱۸ آوریل ۲۰۱۹ برگزار شود. حزب بزرگ جبهه آزادیبخش ملی که ۱۶۴ کرسی از مجموع ۴۶۲ کرسی مجلس نمایندگان الجزایر را در اختیار دارد، در چند ماه گذشته بارها حمایت خود را از بوتفلیقه اعلام و وی را به عنوان نامزد رسمی خود در انتخابات آینده معرفی کرد.

حزب تجمع ملی دموکراتیک هم که با در اختیار داشتن۱۰۰ کرسی پارلمان دومین حزب مهم الجزایر محسوب می‌شود از نامزدی بوتفلیقه در انتخابات آینده ریاست جمهوری حمایت کرده است.

«عبدالعزیز بلعید» رئیس حزب جبهه المستقبل، «علی بن فلیس» رئیس حزب طلائع الحریات، «علی فوزی رباعین» رئیس حزب عهد ۵۴ و «لویزه حنون» دبیرکل حزب کارگران از جمله نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پیش روی الجزایر هستند.

بر اساس ماده ۱۴۲ قانون انتخابات الجزایر، هر فردی که قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را داشته باشد، باید از حمایت ۶۰۰ نفر از اعضای شوراهای شهرداری یا استانداری یا نمایندگان مجلس در ۲۵ استان از مجموع ۴۸ استان الجزایر برخوردار باشد و یا دست کم امضای ۶۰ هزار نفر از مردم عادی در حداقل ۲۵ استان الجزایر را دراختیار داشته باشد در هر استان دست کم باید یک هزار و ۵۰۰ امضا داشته باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy