Friday, Mar 1, 2019

صفحه نخست » فایل صوتی دکتر سروش: خمینی باسوادترین رهبر در تاریخ ایران است + واکنش ها

از صفحه فیسبوک شاهد علوی

اصل سخنان دکتر سروش یک ساعت و 46 دقیقه است. فایل صوتی زیر تنها 3:21 ثانیه از سخنرانی اوست (این بخش از فاصله دقیقه 43 سخنرانی تا دقیقه 50 است) این 3:21 ثانیه تقطیع نشده است، یعنی محتوای صحبت‌های او به شکلی کوتاه نشده که تحریف شود.

در باب ستایش فیلسوفان از دیکتاتورها
شاهد علوی: شاید هم بهتر باشد بنویسیم در باب نظریه‌پردازی که فکر می‌کند سواد یعنی دانش آداب طهارت (فقه) و پدر و مادر تاریخ، جامعه‌شناسی و فلسفه اخلاق را پیوند می‌دهد تا خمینی را باسوادترین رهبر تاریخ ایران و حداعلای شجاعت اخلاقی و نمونه بی‌نظیر در مقام حکومت‌داری بخواند

دکتر سروش در کالیفرنیا سال 2019: «اگر هیچ اختیاری نداشته باشیم جز اینکه بین شاه و آقای خمینی یکی را انتخاب کنیم بنده صد در صد آقای خمینی را انتخاب می کنم. خمینی باسوادترین رهبر این کشور بود از ایام اولیه حکومت هخامنشیان تا روزگار حاضر هیچ کس به لحاظ علمی به پای او نمی رسید.

چرا؟ برای اینکه اولا فقیه درجه اولی بود، عرفان هم خوانده بود، فلسفه هم خوانده بود. شاه قبل از آقای خمینی که بود؟ شما سراغ پادشاهان انگلستان و فرانسه بروید، این‌ها آدم‌های بافکری نبودند. در تاریخ ما آقای خمینی واقعا یک نمونه‌ی بی‌نظیر بود در مقام حکومتداری. خمینی مرد شجاعی بود.»

دکتر سروش سال 2017: "خمینی و یارانش بدون تردید خادمان این مملکت بودند و با شهامت و شرافت به داد مردم بی‌پناه رسیدند و ما باید قدرشان را بدانیم و ادامه دهنده راه درست آن‌ها باشیم و درباره تاریخ معاصر به شایعات توجه نکنیم و حقایق را از حقایق‌دانان بشنویم."
حق با ایشان است، لابد.


میم سحر از فرمایش اخیر عبدالکریم می گوید!

photo_2019-03-01_13-20-05.jpg

**یک کاربر توئیتر نوشت که این سخنان سروش «باید در گینس به عنوان بهترین لطیفه از زمان هخامنشیان تاکنون ثبت بشه!»

عادی‌سازی جنایت خمینی؟! سعید بشیرتاش

«خمینی از یک چاه ترسناک ۱۴۰۰ ساله بیرون آمد. دانسته‌هایش مربوط به فقه هزار سال پیش بود که برای امثال سروش دانش مهمی محسوب می‌شود! دانشی که بر اساس آن باید دست قطع کرد، زنان را سرکوب و مرتدان را کشتار کرد.

با توجه به اهمیت چنین علمی در نزد سروش او خمینی را باسوادترین رهبر تاریخ ایران می داند هر چند که هیچ شناختی از جهان مدرن نداشت و عقب‌مانده‌ترین رهبر جهان و ناآگاه‌ترین رهبر تاریخ ایران نسبت به دوران خودش بود.

بحث نادانی خمینی به‌کنار، پرسشی که در خصوص سخنان سروش مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توان در مدح کسی مانند خمینی، که جنایت‌های بزرگی علیه بشریت و علیه ایران مرتکب شده، سخن گفت! در برابر چنین عادی‌سازی‌های خطرناکی نباید سکوت کرد».

این مطلب از فیس بوک دکتر سعید بشیرتاش برداشته شده است.

لازم به ذکر است دکتر عبدالکریم سروش - از روشنفکران نامدار ایرانی - در یک سخنرانی در کالیفرنیا در هفته قبل، درباره انقلاب اسلامی، آیت‌الله خمینی را بسیار باسوادتر از محمدرضا شاه و رضا شاه و دیگر پادشاهان ایرانی دانست. او در سخنان خود خمینی را از پادشاهان انگلیس و فرانسه نیز برتر دانست.

او در بخشی از سخنان خود، ضمن انتقاد از استبداد خمینی گفته بود: ««اگر هیچ اختیاری نداشته باشیم جز اینکه بین شاه و آقای خمینی یکی را انتخاب کنیم بنده صددرصد آقای خمینی را انتخاب می کنم... خمینی باسوادترین رهبر این کشور بود از ایام اولیه ی حکومت هخامنشیان تا روزگار حاضر. هیچ کس به لحاظ علمی به پای او نمی رسید...شاه قبل از آقای خمینی که بود؟ یک جوان بیست ساله که از سوئیس بلند شده بود آمده بود ایران...سوادی نداشت...حداکثر یک دیپلم داشت. آن دیپلم را هم من خبر ندارم».

در همین زمینه: آیا عبدالکریم سروش دچار مرض سادیسم است؟؛ ف. م. سخن



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy