Thursday, Mar 14, 2019

صفحه نخست » برای عید امسال کسی شمال می رود؟

shomal_031319.jpgکاهش ۷۰ درصدی تقاضا برای اجاره ویلا در شمال ایران

ایران وایر - در پی افزایش ۴۷ تا ۱۰۰ درصدی نرخ اجاره ویلا در شهرهای شمالی ایران٬ تقاضا برای اجاره ویلا در تعطیلات نوروزی ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

ویلادارها از وضعیت فعلی شوکه شده‌اند و علت نبود تقاضای اجاره نوروزی را کاهش قدرت خرید خانواره از سوی برخی مسافران عنوان می‌کنند.

ویلادارها برنامه اجاره نوروز ۹۸ را با توجه به طولانی بودن تعطیلات پیش‌رو، به سه مقطع زمانی تقسیم کرده‌اند که تعرفه اجاره در هر کدام از این مقاطع، متفاوت تعیین و پیشنهاد شده است.

برخی موجران این املاک در واکنش به تقاضای صفر اجاره در روزهای اخیر، تصمیم به کاهش دست کم ۱۰ تا ۱۵ درصدی اجاره‌بهای پیشنهادی در اولین مراجعه مجازی مشتری را گرفته‌اند.

این اقدام در روزهای آتی می‌تواند فاصله تعرفه‌های اجاره نوروز ۹۸ را به سطح زمان مشابه در سالی که گذشت، نزدیک کند.

سال گذشته اجاره‌های ویلاهای مناسب تا یک میلیون تومان بود٬ اما امسال این میزان در مورد ویلاهای مناسب و مجهز بین ۱.۵ تا ۲ میلیون و در مورد ویلاهای لوکس از ۲.۵ میلیون تومان به بالا است.

اجاره‌بهای ویلاها در نوروز عموما دو نرخ دارد. تا پنجم فروردین که تعطیلات رسمی کشور پایان می‌یابد و در مواردی نیز تا هفتم فروردین، نرخ اعلامی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰هزار تومان به ازای هر شب، بیشتر است.

مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

به این ترتیب طولانی شدن مدت تعطیلات نوروز سبب شکل‌گیری سه نرخ مختلف در بازار نشده است. نرخ اجاره ویلا در نوروز بین ۲ تا ۴ برابر نسبت به دیگر ایام سال افزایش دارد و در این زمینه تفاوتی میان ویلاهای داخل شهرک و ویلاهای دربستی وجود ندارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy