Sunday, Mar 17, 2019

صفحه نخست » مانیفست حمله تروریستی نیوزیلند ۹ دقیقه پیش از حادثه روی میز نخست وزیر بود

manifest_031519.jpgیورونیوز - جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند خبر داده که مانیفست حمله تروریستی اخیر در این کشور ۹ دقیقه پیش از وقوع حمله به دفتر نخست‌وزیری رسیده بود. با این حال او تاکید کرد: «در مستندات دریافت شده به مکان و جزییات دیگر دقیق حمله در این مانیفست اشاره نشده بود.»

نخست وزیر نیوزیلند افزود: «حمله کننده به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ دقایقی پیش از حمله که به کشته‌شدن ۵۰ نفر منجر شد اسنادی را به دفتر نخست‌وزیری فرستاده بود.»

هیچ اطلاعاتی در این زمینه نبود.»

«محتوای مانیفست عمیقا ناراحت‌کننده بود»

آردرن همچنین تاکید کرد که جزییات سندی را خواند که به رسانه‌ها و اداره گردشگری پارلمان نیوزیلند هم فرستاده شده بود. این مانیفست حاوی دیدگا‌ه‌های ایدیولوژیک افراطی بود و عمیقا ناراحت‌کننده بود.»

به گفته او «اداره نخست‌وزیری نیوزیلند در میان ۳۰ دریافت‌کننده دیگر مانیفست حمله اخیر بود. ۹ دقیقه پیش از اینکه حادثه اتفاق بیفتد. اگر در این مستندات جزییات بیشتری وجود داشت به سرعت در این زمینه اقدام لازم صورت می گرفت اما متاسفانه در آنچه ما دریافت کردیم

نخست وزیر نیوزیلند همچنین افزود: «توصیه‌هایی شده که شاید برنتون ترنت، شهروند استرالیایی متهم به حمله اخیر در نیوزیلند پس از برگزاری جلسه محاکمه‌اش از این کشور اخراج شود. البته من نمی‌خواهم زودتر از موعد موضعگیری کنم. متهم بر حسب قوانین سیستم قضایی نیوزیلند محاکمه خواهد شد.»

مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

در حمله تروریستی به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند دست‌کم ۵۰ تن جان باخته‌اند. این دو حمله همزمان با اقامه نماز جمعه، در دو مسجد نور و لینوود اتفاق افتاد.

به گزارش پلیس نیوزیلند، در این دو حمله دست‌کم ۴۸ تن زخمی شده‌اند که در بیمارستان شهر کرایست‌چرچ تحت مداوا قرار گرفته‌اند. در میان زخمی‌ها تعدادی کودک و نوجوان هم به چشم می‌خورد.

برنتون هرسیون ترنت، مرد ۲۸ ساله استرالیایی صبح روز شنبه به عنوان مظنون اصلی حمله به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند در نخستین دادگاه خود حاضر و در حضور قاضی دادگاه، تفهیم اتهام شد. او پیشتر و از طریق شبکه‌های اجتماعی خود را یک مدافع افراطی حقوق سفیدپوستان معرفی کرده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy