Thursday, Mar 21, 2019

صفحه نخست » درگیری میان شهروندان دزفول و اندیمشک

dargiri_032019.jpgرادیو فردا - مقام‌ها و رسانه‌های داخلی ایران می‌گویند درگیری‌ها در محدوده مرزی بین دو شهر دزفول و اندیمشک، شماری زخمی برجای گذاشته‌است. تصاویر و ویدئوهایی نیز در شبکه‌های اجتماعی منتتشر شده‌است که گفته می‌شود محل درگیری‌ها را نشان می‌دهد.

خبرگزاری دولتی ایرنا گفته است این درگیری‌ها به‌خاطر «اختلاف بر سر محل نصب تابلوی ورودی شهر دزفول در جاده اندیمشک» و «بین مردم دو شهر رخ داده‌است».

خبرنگار ایرنا گفته در محل صدای تیراندازی شنیده است. به گزارش این خبرگزاری در جریان درگیری‌های چهارشنبه شب خساراتی نیز به دانشگاه جندی‌شاپور وارد شد و تعدادی مصدوم شدند.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان نیز گفته است «برخی شهروندان شهرهای دزفول و اندیمشک برای تعیین محدوده مرزی دو شهر با هم درگیر شدند».

اختلاف بین برخی اهالی اندیمشک و دزفول برای تعیین حدود مرزی این دو شهرستان از اردیبهشت ماه گذشته که تابلوی ورودی دزفول توسط تندباد کنده شد آغاز و در بهمن ماه به درگیری بین برخی شهروندان منجر شد.

۳۰ بهمن ماه جاری شهرداری دزفول اقدام به نصب مجدد تابلو کرد که توسط معترضان اندیمشکی این تابلو برداشته شد.

بنا بر گزارش‌ها در پی درگیری‌های تازه، شورای تامین در هر دو شهر تشکیل جلسه داده و استاندار خوزستان نیز راهی منطقه شده‌است.

گزارش‌هایی نیز از حضور نیروهای یگان ویژه و پرتاب گاز اشک‌آور برای متفرق کردن معترضان منتشر شده‌است.

رادیو فردا به تنهایی قادر به تائید یا رد گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌های داخل ایران نیست.

همزمان تصاویری نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌است که گفته می‌شود محل درگیری‌ها را نشان می‌دهد.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

در یکی از این فیلم‌ها حریقی در تاریکی شب دیده می‌شود و فردی می‌گوید «منتظر هستند تابلویشان را بیاورند».


اختلاف بین شهروندان اندیمشک و دزفول از ۱۱ ماه پیش (اردیبهشت‌ماه ۹۷) آغاز شد؛ پس از آنکه یک طوفان تابلوی محدودی مرزی دو شهر را از جا کند. این اختلاف ادامه داشت تا اینکه در بهمن‌ماه به درگیری میان برخی شهروندان دو شهر منتهی شد.

در فیلم دیگری یک تابلوی نیمه‌سوخته دیده می‌شود که تصاویری از آیت‌الله خمینی، آیت‌الله خامنه‌ای، و افرادی نظامی روی آن دیده می‌شود. فیلم دیگری نیز منتشر شده که در آن گروهی از مردم به سمتی سنگ پرتاب می‌کنند و به‌نظر می‌رسد گلوله‌های گاز اشک‌آور از طرف دیگر شلیک می‌شود.

در یکی از تصاویر منتشر شده در ایران و فیلم‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، خودرویی دیده می‌شود که واژگون شده است.

رادیو فردا مستقلا قادر به تائید را رد محتوای تصاویر منتشرشده نیست.

بنا بر گزارش ایرنا، منصور محمدی خباز، دادستان عمومی و انقلاب دزفول، نیز در جمع شهروندان حضور پیدا کرده و از نصب تابلو به سود شهرستان دزفول دفاع کرده و گفته است که «مسئولان دزفول با پافشاری برای نصب تابلو در نشست با استاندار از هیچ تلاشی برای تحقق مطالبات مردم دریغ نکردند.»

در همین حال، سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز همین رویه را پیش گرفته و چهارشنبه شب با حضور در جمع افرادی که برای مطالبه نصب تابلو به فرمانداری رفته بودند، گفت: «نصب تابلو هدف همه ماست.»

اواخر بهمن ماه نیز گزارشی در مورد درگیری بر سر محدوده شهرهای دزفول و اندیمشک منتشر شده بود. در آن زمان گزارش شده بود که به دنبال نصب تابلو ورودی دزفول در نقطه مورد مناقشه این شهر با اندیمشک، درگیری‌ رخ داده‌است. معترضان می‌گفتند که این محدوده متعلق به شهرستان اندیمشک است.

در آن زمان محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، تخریب تابلویی که عکس کشته‌شدگان در جنگ سوریه روی آن نصب شده بود را محکوم کرده بود.

خبرگزاری ایرنا گفته است اختلاف بر سر محل نصب تابلوی ورودی شهر دزفول از اردیبهشت ماه سال ۹۷ آغاز شده است.

حسین عیدی فرمانده انتظامی دزفول به خبرگزاری فارس گفته «۲ نفر در دزفول زخمی شده‌اند» ولی او از شمار زخمی‌ها در اندیمشک «بی‌اطلاع است». استاندار خوزستان گفته است «تعدادی از طرفین مصدوم شدند».

ایرنا می‌نویسد که اوضاع شهرهای اندیمشک و دزفول بامداد پنجشنبه پس از چند ساعت تنش و درگیری آرام شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy