Friday, Apr 19, 2019

صفحه نخست » در دعوای جمهوری اسلامی و غرب، پای آنجلینا جولی هم به میان آمد

joli_041819.jpgرئیس کمیته امداد: اروپا 40 میلیون یورو به آنجلیناجولی کمک کرده اما به ما فقط 1.5 میلیون

صدای آمریکا - رئیس کمیته امداد امام خمینی از دولت ایران خواست تا از دریافت کمک اتحادیه اروپا به سیل‌زدگان ایرانی خودداری کند چون به گفته او « آن‌ها ۴۰ میلیون یورو به آنجلینا جولی که یک رقاصه است کمک کردند.»

به گزارش خبرگزاری فارس٬ پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی٬ یکی از نهادهای تحت امر رهبر جمهوری اسلامی مدعی شد که امدادرسانی مناسبی به سیل‌زدگان ایرانی صورت گرفته و سپاه پاسداران٬ طلبه‌ها و کمیته امداد در آن نقش مهمی داشتند.

او همچنین درباره کمک‌ مالی اتحادیه اروپا گفت: «وزارت امور خارجه باید این رقم ناچیز را در حالی که هنوز آن را هم نداده اند به صورت اروپایی‌ها می‌زد. کمک ۱.۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به ایران در حالی است که آن‌ها ۴۰ میلیون یورو به آنجلینا جولی که یک رقاصه است کمک کردند.»

بحران سیل در ایران، که از آخرین روزهای سال گذشته آغاز شد، تاکنون خسارات زیادی را به دنبال داشته و انتقادات زیادی را متوجه دولت و نهادهای مسئول در مدیریت بحران و امدادرسانی کرده است. ضعف در مدیریت بحران منجر به درگیری میان مردم معترض و نیروهای امنیتی نیز شده است.

بر اساس گزارش‌ها در خوزستان دست‌کم یک تن در همین درگیری‌ها جان خود را از دست داد.

مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

ایالات متحده پیشتر اعلام کرده بود آماده کمک مستقیم به مردم ایران است. وزیر خارجه آمریکا گفته مقام های جمهوری اسلامی پولهای برجام را به جای مردم، خرج گروه های تروریستی کرده اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy