Wednesday, Apr 3, 2019

صفحه نخست » تنش لفظی سپاه و دولت روحانی بر سر کمک‌رسانی به سیل‌زدگان

rouhaniSepah_040319.jpgرادیو فردا - سازمان مدیریت بحران وزارت کشور دولت حسن روحانی سه شنبه ۱۳ فروردین از اظهارات محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه در خصوص کمک رسانی به سیل‌زدگان پلدختر انتقاد کرده است.

به گزارش رسانه های ایران فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگوی تلفنی با محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، از نحوه کمک رسانی به منطقه پلدختر انتقاد کرده و گفته است: «دولتی ها جرات نمی‌کنند به منطقه نزدیک شوند و مردم از وضعیت عاصی شده اند.»

محمد پاکپور در ادامه گفته است:«تمام برق روستا‌های پلدختر قطع است، مشکلات زیاد است و مدیریت وجود ندارد. مردم پلدختر وضع بسیار اسفباری دارند و وضیعت در روستا‌ها و شهر پلدختر بسیار نامناسب است، مردم عاصی و ناراحت هستند، اما به ما می‌گفتند شما پاسدار هستید و احترام می‌گذاشتند.»

این اظهارات فرمانده نیروی زمینی سپاه واکنش سازمان مدیریت بحران در وزارت کشور دولت حسن روحانی را در پی داشته است.

سازمان مدیریت بحران می‌گوید، اظهارات محمد پاکپور پس از بازدید از «پلدختر بازتاب های گسترده ای در رسانه ها و افکار عمومی داشت و بسیاری به نادرستی آن را در جهت تضعیف خدمات امدادرسانی در منطقه برداشت کردند. »

سازمان مدیریت بحران همچنین گفته است، اظهارات فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران این‌گونه القا می کند که «امداد‌ ر‌سانی در مواقع بحرانی در کشور دوگانگی وجود دارد و به دلیل این دوگانگی و اختلاف نظرات کار امداد رسانی صورت نگرفته و مردم بی پناه هستند.»

این نهاد زیر مجموعه وزارت کشور می‌گوید، فرمانده نیروی زمینی در حالی این اظهارات را مطرح کرده که پس از بازگشایی و رفع مشکلات مسیر پلدختر توسط امدادگران وارد منطقه شده است.

«مکالمه دشمن شاد کن»

حسام الدین آشنا مشاور رسانه ای حسن روحانی نیز به اظهارات فرمانده نیروی زمینی سپاه واکنش نشان داده است.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

حسام الدین آشنادر توییتر خود نوشت: «تبدیل مکالمه تلفنی یک مسئول به خبری رسمی که دل مردم را می‌لرزاند، دشمنان را شاد می‌کند و خدمات را ناچیز نشان می‌دهد، حکیمانه نیست. شاید از گوینده توقع چندانی نباشد، اما مطمئنم مخاطب تماس تلفنی، با کفایت‌تر از آن است که اجازه انتشار چنین مکالمه‌ای را داده باشد.»

این نخستین بار نیست که دولت حسن روحانی و سپاه پاسداران بر سر کمک به سیل‌زدگان در ایام نوروز امسال مجادله می‌کنند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، هفته گذشته در جریان سفر به خوزستان گفت، اقدام سپاه برای منفجر کردن جاده و راه آهن آق قلا جهت باز کردن مسیر سیلاب «هیچ تاثیری» نداشته و آب «از یک طرف به طرف دیگر منتقل شده است».

محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه، نیز در واکنش و برای دفاع از عملکرد نیروهای زیر نظرش ابراز امیدواری کرده بود که دولت به سپاه دیگر «تهمت انتقال آب از این طرف به آن طرف را نزند.»

سیل در ایام نوروز امسال خسارات گسترده ای برجای گذاشت و به گفته مقام‌های ایران، ده‌ها نفر نفر جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی اورژانس ایران امروز گفت: در روز سه‌شنبه پنج نفر در استان‌های لرستان و کردستان فوت شدند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس گفت که تعداد کل افراد فوت شده در حادثه سیل از ابتدا تاکنون، ۵۷ نفر و تعداد کل مصدومان نیز ۴۷۸ ‏نفر است.‏



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy