Tuesday, Apr 9, 2019

صفحه نخست » واکنش خامنه‌ای به «تروریستی» شناختن سپاه

khamenehei.jpgرادیو فردا - یک روز پس از تصمیم ایالات متحده مبنی بر قرار دادن کلیت سپاه پاسداران در فهرست «تروریستی»، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، این اقدام را «گربه‌رقصانی» و «خباثت» و «کید و فریب» توصیف کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز دوشنبه ۱۹ فروردین کلیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» قرار داد.

به گفته رئیس‌جمهوری آمریکا، سپاه پاسداران «ابزار اصلی حکومت ایران در راستای هدایت و اجرای کارزار بین‌المللی تروریسم است».

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله خامنه‌ای روز سه‌شنبه در دیدار با گروهی از اعضای سپاه پاسداران گفت: «آمریکایی‌ها به خیال خود علیه سپاه و در واقع علیه انقلاب و ایران نقشه می‌کشند و گربه‌رقصانی می‌کنند، البته این خباثت‌ها به جایی نخواهد رسید و با برگشتن کید و فریب آنها به خودشان، دشمنان جمهوری اسلامی مانند ترامپ و احمق‌های دور و بر نظام حاکمه آمریکا در حال حرکت به سمت حضیض هستند.»

او افزود: «چهل سال است که انواع فشارهای سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی فراگیر را علیه ملت اِعمال کردند، اما حتی آن روز که جمهوری اسلامی تازه‌کار بود، نتوانستند هیچ غلطی بکنند.»

علی خامنه‌ای این اقدام را نتیجه حضور سپاه پاسداران «در مرزها و حتی چند هزار کیلومتر دورتر در اطراف حرم حضرت زینب... و هم در میدان مقابله سیاسی با دشمن» دانست.

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه نیز گفت که «امروز دست انقلاب و نظام اسلامی در منطقه و بلکه در دنیا باز شده است.»

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

شمار زیادی از کشورهای منطقه و ایالات متحده حضور سپاه پاسداران در کشورهایی چون عراق، سوریه و لبنان را دخالت در امور کشورها و جریان «بی‌ثبات‌کننده» دانسته و خواستار توقف این روند شده‌اند.

به نوشته تسنیم، روز سه‌شنبه گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به رهبر جمهوری اسلامی نامه نوشته و گفتند که «گلایه» او از کم‌کاری‌شان علیه آمریکا را «با جان دل می‌پذیرند».

علی خامنه‌ای در سخنرانی نوروزی خود گفته بود: «یک نمونه از شرارت‌های آمریکا این است که کنگره در دو سال گذشته، ۲۲۶ طرح و لایحه علیه جمهوری اسلامی ارائه یا تصویب کرده‌است که البته باید از مجلس خودمان هم گلایه و سؤال بکنیم که مجلس شورای اسلامی تاکنون چند طرح یا لایحه علیه خباثت‌های آمریکا ارائه یا تصویب کرده‌ است؟»

اکنون گروهی از نمایندگان مجلس با ارسال نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند که «گلایه ایشان نسبت به اقدام مجلس در مقابله با آمریکا را با جان دل می‌پذیرند.»

در ادامه واکنش‌ها به تصمیم ایالات متحده مبنی بر قرار دادن کلیت سپاه پاسداران در فهرست «تروریستی»، وزیر دفاع جمهوری اسلامی آمریکا را به مقابله به مثل تهدید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، امیر حاتمی روز سه‌شنبه گفت: «اگر آمریکایی‌ها که سپاه را به عنوان گروه‌های تروریستی قرار داده‌اند، این اقدام حماقت‌آمیز را اجرایی کنند، بر اساس راهبردهای تعیین شده نظام مقابله به مثل مقتدرانه خواهیم کرد.»

در همین روز، حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران نیز آمریکا را به رونمایی از سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر تهدید کرد و معاون وزارت خارجه، عباس عراقچی، نیز گفت: «تصمیم اخیر آمریکا می‌تواند تبعات زیادی در پی داشته باشد و از این پس آمریکایی‌ها در پایگاه‌هایشان در منطقه سرباز آمریکایی نیستند و از نظر ما این پایگاه‌ها، پایگاه‌هایی تروریستی و نیروهای مستقر در آن تروریست شناخته خواهند شد.»

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، نیز در صفحه شخصی توئیتر خود در واکنش به اقدام آمریکا در قرار دادن کلیت سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های «تروریستی» نوشت: «آقای ترامپ، با این حساب به ناوهایت بگو از کنار قایق‌های سپاه عبور نکنند.»

یک روز پس از آن که «تروریستی» شناحتن کلیت سپاه از سوی آمریکا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در اقدامی نمادین با لباس سپاه به سر کار رفتند.

خبرگزاری مهر روز سه‌شنبه در این باره نوشت: «همه نمایندگان مجلس از جمله محمدرضا عارف، علی لاریجانی، علی مطهری و تمام اعضای دو فراکسیون ولایی و امید، لباس فرم سپاه پاسداران را در جلسه علنی امروز به تن کردند.»

علی لاریجانی، رئیس مجلس، این اقدام آمریکا را «نشان‌دهنده عمق کینه‌ورزی و جهالت این رژیم» دانست.

در همین حال، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران نیز در توئیتی نوشت که به کارزاری تحت عنوان «من یک سپاهی هستم» پیوسته است.

روزنامه‌های مختلف داخلی ایران نیز روز سه‌شنبه برای اشاره به این اقدام آمریکا در تیتر یک خود از واژه «حماقت» استفاده کردند.

روزنامه رسالت در تیتر یک خود نوشت: «در پی اقدام اخیر احمق‌های درجه یک تأکید شد، جواب کلوخ‌انداز سنگ است.»

تیتر یک روزنامه جوان نیز «حماقت درجه یک آمریکایی» بود. روزنامه قدس این‌گونه تیتر زد که «بازی آمریکا با دم شیر» و عنوان اصلی روزنامه شرق نیز این بود: «آخرین تیر ترکش ترامپ.»

گزارش‌ها حاکی است این تصمیم جدید آمریکا در دو روز اخیر باعث تضعیف بیشتر پول ملی ایران و بالا رفتن قیمت دلار و سکه شده است.

با وجود این، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران روز سه‌شنبه در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «بانک مرکزی به‌ همراه دولت برنامه‌های خود از جمله دسترسی‌های ارزی پایدار، ایمن و تحریم‌ناپذیر را با قدرت پیش می‌برد و این اقدام نیز تأثیر پایداری در بازارها ندارد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy