Sunday, Apr 14, 2019

صفحه نخست » رضا پهلوی: حشد الشعبی برای سرکوب مردم آمده

71B57937-4889-483E-8FFF-7462F5C56DB0.jpegدیدگاه نو - رضا پهلوی، در واکنش به حضور نیروهای شبه‌نظامی حشد الشعبی وابسته به گروه‌های سپاه قدس جمهوری اسلامی در عراق در توییتر خود نوشت:

«ناسنجیده رودخانه‌ها را بستند و مسیر طبیعی سیلابها را منحرف کردند و فاجعه‌ای بزرگ را که این روزها در نقاط مختلف کشور شاهد آن هستیم سبب شدند.

در پی این فاجعه، رژیمِ سراپا منفور فرصت یافت تا راه را برای ورود شبه‌نظامیان تروریست تحت فرمانش به خاک میهن‌مان باز کند. مزدوران حشدالشعبی به ایران آورده شدند فقط به منظور سرکوب ایرانیان؛ سرکوب مردمان مصیبت‌زده و بی‌خانمان خوزستان و لرستان؛ در جایی که ارتش ایران تجهیزات و ماشین‌آلات و نیروی متخصص کافی برای خدمت و کمک‌رسانی به هم‌وطنان‌مان دارد.

میلیون‌ها جوان بیکار با جان و دل آماده‌اند برای بازسازی مناطق سیل‌زده. با نیمی از پولی که از خزانه کشور، بیهوده صرف آشوبگری و تروریست‌پروری در ورای مرزهای ایران می‌شود، می‌توان تمام ویرانی‌ها را از نو ساخت. ایرانیان برای بازسازی کشورشان به نیروهای تروریست احتیاجی ندارند. یا هرچه زودتر مزدوران‌تان را از خاک میهن‌ خارج می‌کنید یا مردم ایران، دلیرمردان و شیرزنان خوزستان و لرستان، خود بیرون‌شان می‌کنند. ایران جای نظامی و شبه‌نظامی و ارتش بیگانه نیست.»

***

iraqNiroo_041319.jpgپیشتر گزارش شده بود که جمهوری اسلامی برای سرکوب تظاهرات گسترده ۱۳۹۶ ایران از نیروهای حشد الشعبی عراق و گردان‌های فاطمیون افغانستان کمک گرفته بود.

پرسش اینجاست که اصولا کشور بزرگی مانند ایران با ۸۰ میلیون جمعیت و ارتشی به مراتب قوی تر از ارتش عراق، چه نیازی به تعدادی شبه نظامی عراقی برای امدادرسانی به سیل زدگانش دارد؟

آیا رژیم، این نیروها را به بهانه کمک به سیل زدگان به ایران آورده تا در ایران بمانند و از آنها برای مقاصدی دیگر، از جمله سرکوب احتمالی مردم ایران در آینده نزدیک بهره گیرد؟

این شک و تردید به نیت رژیم ایران، سند و مدرکی هم دارد. آخوند، موسی غضنفرآبادی رئیس دادگاه های انقلاب اسلامی تهران، در اسفندماه گذشته گفته بود: «اگر ما انقلاب را یاری نکنیم، حشدالشعبی عراقی، فاطمیون افغانی، زینبیون پاکستانی و حوثی‌های یمنی خواهند آمد و انقلاب را یاری خواهند کرد»

بازداشت ۲۴ نفر از فعالان عرب در اهواز

یک شنبه, ۲۵ فروردین - سازمان حقوق بشر اهواز امروز در بیانیه‌ای گفت «دست‌کم ‌۲۴ نفر از فعلان عرب در اهواز به دلیل ارسال کمک‌های مردمی به سیل زدگان بازداشت شدند. این در حالی است که خبرگزاری‌های دولتی اتهام افراد بازداشت شده را «پخش اخبار منحرف» درباره سیل خوانده‌اند.

باشگاه خبرنگاران به نقل از شاهین حسنوند، رئیس پلیس فتا استان خوزستان با تایید خبر بازداشت ۲۴ نفر از «کاربران فضای مجازی» در اهواز، دلیل بازداشت آنها را «پخش اخبار منحرف و شایعات مربوط به سیل موجب تشویش اذهان عمومی» عنوان کرده است.

تروریست‌های شبه‌نظامی زیر نظر سپاه در ایران چه می‌کنند؟

امیر سماوات / بخش فارسی ایران بریفینگ

بارش باران‌های بی‌سابقه در ایران باعث وقوع سیل در بخش‌های شمالی و غربی و جنوب ایران شد، به گفته امیر سرتیپ خلبان احمد میقانی جانشین معاونت اشراف ستاد کل نیروهای مسلح: بیش از نیمی از کشور و به روایتی ۷۰ درصد کشور در ۵۰ الی ۴۷۰ سانت سیلاب فرورفت.

مردم بی‌دفاع خوزستان بار دیگر با دست‌خالی به دفاع از خانه و کاشانه‌شان برخاستند و مانع از ورود سیل به شهرها شدند کار به درگیری نظامی، تیراندازی و درنهایت اعتراض و حضور معترضان در معابر و شهرها کشید.

نیروی انتظامی و سپاه پاسداران به صحنه آمدند و خواستار تخلیه روستاها و مناطق مسکونی شدند که با مقاومت مردم روبه‌رو شدند در این میان یک نفر کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.

سپاه پاسداران در ابتدا هرگونه دخالت خود و برخورد نظامی نیروهای خود را با سیل‌زدگان در سه روستای عرب نشین در نزدیکی سوسنگرد را تکذیب کرد.

خبرگزاری ایسنا از رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران نقل کرده که گفته است: «برخورد یگان‌های سپاه با مردم و فشار بر آن‌ها برای تخلیه منازل مسکونی در مناطق سیل‌زده شایعه و فضاسازی است».

این در حالی بود که گزارش‌هایی در فضای مجازی و چند ویدیو مبنی بر برخورد یگان‌های سپاه با اهالی سه روستای الجلیزی، الصقور و الشاکریه به‌منظور فشار بر آن‌ها برای تخلیه روستاها و منازل مسکونی در مناطق سیل‌زده منتشرشده است.

مطالب بیشتر در سایت ایران بریفینگ

پس‌ازآن مجدداً رمضان شریف اعلام کرد تخلیه مناطق مسکونی بر اساس دستور سازمان مدیریت بحران به سپاه پاسداران صورت گرفته و اعضای سپاه پاسداران نه با خشونت که بر اساس «گفتگو و خواهش» اقدام به این عمل می‌نمایند.

در همان زمان شهروند خبرنگاران بسیاری گزارش دادند که تعدادی از مردم سیل‌زده که قصد ممانعت از شکستن سیل بندها توسط نیروهای دولتی را داشتند، به ضرب گلوله کشته و زخمی شده‌اند.

گفته می‌شود این درگیری‌ها در روستای عرب نشین الجلیزی در مسیر الله‌اکبر «دشت آزادگان» در شمال غربی اهواز رخ‌داده و ۵ جوان عرب زخمی شده‌اند و یکی از شهروندان مجروح از تیراندازی نیروهای سپاه پاسداران در خوزستان جان خود را از دست داد.

روز پنجشنبه ۱۵ فروردین «عبود جلیزی» کشاورز سیل‌زده اهل خوزستان که در درگیری و تیراندازی عوامل نیروی زمینی سپاه به سیل‌زدگان روستاهای جلیزی، صگور و شاکریه مسیر الله‌اکبر دشت آزادگان خوزستان در بامداد ۱۴ فروردین مجروح شده بود، به دلیل شدت جراحات در بیمارستان آپادانا جان خود را از دست داد.

عبود جلیزی، در جریان اعتراض کشاورزان روستاهای مسیر الله‌اکبر دشت آزادگان و درگیری با نیروهای سپاه زخمی شده بود.

در اعتراض‌های سال ۱۳۸۸ اخبار بسیاری از حضور نیروهای شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان در خیابان‌های تهران برای سرکوب معترضین منتشرشده بود اما هیچ مقام مسئولی علی‌رغم وجود ده‌ها عکس و فیلم از حضور ایشان این خبر را تائید و یا حتی تکذیب نکرد.

موسی غضنفر آبادی، رئیس دادگاه انقلاب تهران، روز ۱۶ اسفند سال گذشته در گفتگویی جنجالی اعلام کرده بود: «اگر ما انقلاب را یاری نکنیم، حشدالشعبی عراقی، فاطمیون افغانی، زینبیون پاکستانی و حوثی‌های یمنی خواهند آمد و انقلاب را یاری خواهند کرد.»

هم‌زمان با اوج‌گیری اعتراضات مردم در اهواز و لرستان جمال شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام، از ورود «کاروانی بزرگ» از شبه‌نظامیان مسلح شیعه عراقی هم‌پیمان جمهوری اسلامی به خاک ایران و حضور آنان در برخی مناطق سیل‌زده ایران خبر داد.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت که ۵۰ خودروی گروه موسوم به جنبش «النجباء» و گروه بسیج مردمی (حشد الشعبی) عراق از مرز مهران وارد ایران شده‌اند.

او افزود که همچنین کاروان بزرگ حشد الشعبی و جنبش النجبا عراق به دهلران رسیده و به سمت خوزستان در حال حرکت است و در شهرستان دهلران مورد استقبال امام‌جمعه و فرماندهی سپاه ناحیه دهلران قرارگرفته است.

پس‌ازآنکه در روزهای اخیر ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد، حضور شماری از شبه‌نظامیان عراقی، موسوم به حشد الشعبی، در استان‌های غربی ایران را «برای کمک به سیل‌زدگان» تأیید کرد، خبرگزاری فارس نیز نوشت که کاروان جنبش نُجَباء با بیش از ۱۰۰ خودروی سبک و سنگین از مرز مهران وارد خاک ایران شده است.

به گزارش کانال اطلاع‌رسانی این جنبش، تمامی مدیران دفاتر نمایندگی نُجَباء در عراق و در رأس آنان «حاج نصر الشمری» رئیس شورای اجرایی جنبش، این کاروان را همراهی می‌کنند.

شبه‌نظامیان مقاومت اسلامی نُجَباء در بدو ورود به خاک ایران با استقبال حجت‌الاسلام «سید عبدالله امینی» امام‌جمعه مهران، سرهنگ پاسدار «جمال شاکرمی» فرمانده سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام، سرهنگ دوم پاسدار «روح‌الله جاویدان» فرمانده سپاه ناحیه مهران، سرهنگ «احمدرضا حاتمی» فرمانده هنگ مرزی مهران و «نظام ملک شاهی» فرماندار شهرستان مهران مواجه شدند.

77888.jpg
نیروهای فاطمیون حضوریافته و در مناطق سیل زده در لرستان شعار مرگ برآمریکا سرمی دادند

همچنین در خبری دیگر نیروهای شبه‌نظامی فاطمیون که متشکل از اتباع افغانستانی زیر نظر نیروی قدس سپاه پاسداران هستند در ایلام و لرستان حضور یافتند و در معابر و خیابان‌های این شهر اقدام به راهپیمایی و سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» نمودند.

تمامی این گروه‌ها زیر نظر نیروی قدس سپاه پاسداران تأسیس‌شده‌اند و روزنامه کیهان، چاپ تهران نیز نوشته است که ورود آن‌ها به مناطق سیل‌زده ایران به دستور قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس، انجام‌شده است.

خبر ورود این نیروهای شبه‌نظامی خارجی به داخل ایران با موجی از انتقادها در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده و همگان آن را با مسئله سرکوب شهروندان ایرانی معترض به جمهوری اسلامی مرتبط می‌دانند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy