Wednesday, Apr 17, 2019

صفحه نخست » هواپیمای حامل کمک‌ انسان‌دوستانه سعودی و امارات به سیل‌زدگان ایران راهی تهران شد

seil_komak.jpgالعربیه - یک هواپیمای حامل کمک‌های انساندوستانه پادشاهی عربی سعودی و امارات متحده عربی برای کمک به سیل‌زدگان ایرانی و کاهش رنج‌های آنها، راهی تهران شد.

به گزارش خبرگزاری وام، خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی هلال احمر امارات یک هواپیمای باری حامل ۹۵ تن از مسلتزمات ضروری برای سیل‌زدگان ایران ارسال کرد. این اقدام انساندوستانه در چارچوب همکاری مشترک سعودی و امارات برای کمک به سیل‌زدگان ایرانی انجام شد.

این محموله ۹۵ تنی شامل مواد غذایی، چادر و لوازم اسکان موقت است، را یک هیات از هلال احمر همراهی کرد. این هیات تماس‌هایی با ایران گرفته تا با شناخت حجم تاثیرات فاجعه سیل بر شهروندان این کشور، مهم‌ترین نیازها آنها در این مرحله را شناسایی کند. در بیانیه‌ صادره از سوی هلال احمر تاکید شده در این مرحله تمرکز روی مواد غذایی و تجهیزات اسکان موقت قرار داده شده است.

هلال احمر امارات اعلام کرد که این اقدام در راستای سیاست دولت امارات در کمک به آسیب‌دیدگان از حوادث نامترقبه طبیعی در هر زمان و در هر مکان بدون در نظر گرفتن هیچ عامل غیر انسانی دیگر است.

در این بیانیه آمده است: «اقدام مشترک سعودی و امارات یک اقدام چشمگیر در زمینه امدادرسانی است و پیش‌بینی می‌شود که تاثیر آشکاری در روند امدادرسانی به افراد سیل‌زده داشته و توان اهالی این مناطق برای گذر از اوضاع فعلی را تقویت کند.»

seil_komak2.jpg

هلال احمر امارات تاکید کرد: «از هیچ تلاشی برای همیاری شهروندان ایرانی آسیب‌دیده از سیل اخیر فروگذار نمی‌کند.»

مطالب بیشتر در سایت العربیه

در سیلی در مناطق مختلف ایران و به ویژه در جنوب این کشور رخ داد بیش از دو میلیون نفر آسیب دیدند. تاکنون ۷۶ نفر در ایران بر اثر سیل جان باخته‌اند.

صلیب سرخ و هلال احمر اعلام کردند که سیل فعلی بزرگترین حادثه طبیعی در ۱۵ سال گذشته در این کشور است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy