Monday, Apr 22, 2019

صفحه نخست » فرمانده سپاه: در صورت به صفر رسیدن صادرات نفت تنگه هرمز را می بندیم

alireza_tangsiri.jpgالعربیه - علیرضا تنگسیری یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ایران ضمن تهدید به «بستن تنگه هرمز» گفت، «اگر روزی احساس کنیم که نفت از اینجا خارج شود اما نفت ما خارج نشود آن موقع تنگه هرمز را مسدود می کنیم.»

به گزارش خبرگزاری «تسنیم»، سردار پاسدار علیرضا تنگسیری در پاسخ به سوالی درباره احتمال بسته شدن تنگه هرمز در صورت به صفر رسیدن صادرات نفت ایران، گفت: «تا زمانیکه نفت ما از تنگه هرمز خارج می‌شود و منعی برای خروج و ورود کشتی‌های ما صورت نگیرد این تحقق پیدا نمی‌کند».

وی اضافه کرد: «اما اگر روزی نفت ما خارج نشود، آن موقع هر عقل سلیم و سالمی اجازه نمی‌دهد که ما نتوانیم نفت‌مان را صادر کنیم اما یک بیگانه فرامنطقه‌ای بیاید و بتواند نفت را از اینجا ببرد و صادر کند».

این فرمانده سپاه همچنین افزود:«زمانی‌ که بخواهند جلوی نفت‌ ما و کشتی‌های ما را بگیرند این منطقی است و هر منطقی این را می‌گوید و خواهند دید که آیا این اتفاق می‌افتد یا نه؟».

مطالب بیشتر در سایت العربیه

تهدید به بستن تنگه هرمز از دهه هشتاد میلادی یعنی از دوران جنگ ایران و عراق در ایران متداول بوده است تاکنون چندین بار فرماندهان سپاه پاسداران و برخی از مقامات ایران این تهدیدها را تکرار کرده‌اند اما با گذشت ۴۰ سال از عمر جمهوری اسلامی ایران هنوز این تهدیدها عملی نشده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy