Monday, Apr 22, 2019

صفحه نخست » کمدینی که رییس‌جمهور شد

ukraine_042218.jpgایران اینترنشنال - ولادیمیر زیلنسکی، کمدین مجموعه‌های تلویزیونی، رییس جمهور بعدی اوکراین شد. او ۴۱ ساله است و پیش‌تر هیچ سابقه فعالیت سیاسی یا مدیریتی نداشته است.

بنابر گزارش‌ها، زیلنسکی توانسته است با کسب ۷۳ درصد آرا، رقیب خود، پروشنکو، رییس جمهور کنونی را شکست دهد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، رییس جمهوری کنونی اوکراین، تنها توانسته است ۲۴ درصد از آرای رای‌دهندگان، در دوم دور انتخابات ریاست جمهوری را به دست بیاورد. پروشنکو شکست خود در انتخابات را پذیرفته است. او از سال ۲۰۱۴ رییس جمهور اکراین بود. او خود را تنها نامزدی معرفی می‌کرد که قادر است در برابر سیاست‌های روسیه در قبال اوکراین بایستد.

گفته شده است که فساد مالی و اداری و ناتوانی پروشنکو در بهبود وضعیت اقتصادی مردم، از عوامل اصلی شکست قاطع او در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری امسال بود.

زیلنسکی روز یکشنبه در میان جمعی از هواداران خود در کیف، پایتخت اوکراین، گفت: «من هنوز به طور رسمی رییس جمهور اوکراین نیستم. با این حال و به عنوان یک شهروند اوکراینی می‌توان به سایر کشورهای پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، در منطقه بگم که به ما نگاه کنید؛ همه چی ممکن است.» او پیشتر در یکی از مجموعه‌های تلویزیونی در نقش رییس جمهور بازی کرده است.

زیلنسکی که بازیگر مجموعه‌های تلویزیونی عامه‌پسند است؛ حال، به عنوان رییس جمهور اوکراین، بایستی رهبری کشوری را به دست بگیرد که در سال‌های اخیر، جدی‌ترین تنش‌های سیاسی در داخل کشور و نیز در مواجهه با روسیه را از سر گذرانده است. مسئله الحاق کریمه و حمایت روسیه از شورشیان شرق اوکراین از بحران‌های اصلی در سیاست و روابط خارجی اوکراین طی سال‌های گذشته بوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy