Saturday, Apr 27, 2019

صفحه نخست » تخریب مساجد و سرکوب مسلمانان در چین، و ادامه سکوت جمهوری اسلامی

china_042719.jpgرادیو اسرائیل - در حالی که حکومت اسلامی ایران می کوشد با امضای یک قرارداد همکاری ۲۵ ساله با دولت چین از انزوای اقتصادی و سیاسی در سراسر جهان خود را رهایی بخشد خبرگزاری جهانی (1) (2) (3) گزارش می دهند که عملیات سرکوبگرانه دولت مرکزی چین علیه مسلمانان در آن سرزمین پهناور شدت بیشتری گرفته و حتی به ویران کردن مساجد مسلمانان رسیده است.

در حکومت اسلامی ایران از انتشار این واقعیات خودداری می ورزند و حتی در صحنه بین‌المللی نیز سخنی از آن نمی گویند.

با این ادعا که خود را مدافع جهان اسلام می دانند سازمان‌های ترور فلسطینی را زیر بال حمایت خود گرفته و مرتبا اسرائیل را به نابودی تهدید می‌کنند.

عملیات سرکوب گرانی دولت مرکزی چین علیه قومیت های نژادی و مذهبی از نخستین سال‌های به قدرت رسیدن کمونیست‌ها در آن کشور آغاز شده بود.

اما در سال‌های اخیر مسلمانان چین با شدت بیشتری مورد تهاجم قرار گرفتند.

ارزیابی ها مبنی بر این است که در ایالت شین جیانگ حدود دو میلیون نفر مسلمان زندگی می‌کنند که از تبار اوغور هستند و در واقع ترک تبار میباشند.

gansu_teaser.jpgآنها به شدت می کوشند که باورهای مذهبی و سنن دینی خود را همچنان نگاه دارند اما حکومت چین با تلاش زیاد می خواهد که آنها را از اسلام و پایین گذشته خود دور سازد تا بتواند اصول کمونیسم را بر آنها تحمیل کند.

نگرانی دیگر چین آن است که جوانان اوغور که در برای ادامه تحصیل به کشور های اروپایی یا آمریکایی میروند در بازگشت ایدئولوژی اسلامی را در آن سرزمین ترویج دهند.

همچنین گروهی از روحانیون سلفی از عربستان و نقاط دیگر به چین رفته و در بین مسلمانان آن کشور مستقر گردیدند و دولت مرکزی بیم دارد که اندیشه های تروریستی تعصب گرایی اسلامی را ترویج دهند.

در یک فیلم کوتاه که روز گذشته آدینه در شبکه های اجتماعی انتشار یافت دیده می‌شود که حکومت چین یک مسجد مسلمانان این کشور را بسیار باشکوه به نظر می رسد را ویران می کند.

همچنین در ماه های اخیر خبر رسیده بود که مأموران دولت چین مسلمانان این کشور را به اردوگاه های تربیت دوباره می فرستند که آنها را از اسلام دور سازند و به کمونیزم نزدیک کنند.

حکومت اسلامی ایران هرگز به سرکوب مسلمانان چین توجهی نشان نداده و اعتراضی نسبت به آن عنوان نکرده است.

حکومت ایران از نظر اقتصادی و سیاسی در صحنه بین المللی خود را بسیار وابسته به چین می داند و در بسیاری از موارد دولت چین به حکومت ایران یاری رسانده تا بتواند تحریم های مالی جهانی را دور بزند.

اما چین در عین حال از این وابستگی ایران بیشترین سود را می‌برد و کالاهای خود را به قیمت گران تر به ایران تحمیل می‌کند و همچنین بابت پولهای فروش نفت که در بانک های چین متمرکز شده بود کارمزد های کلان و همچنین حق بیمه بیشتری را طلب می کند.

مسلمانان اویغور در چین همچنان در برابر سرکوب گریه های حکومت این کشور هستند اما هنوز هیچ کشور دیگری و به ویژه کشورهای مسلمان از تلاش آنها برای حفظ سنت و دین خود پشتیبانی نکرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy