Monday, Apr 29, 2019

صفحه نخست » سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ظریف را «یک عوامفریب» خواند

zarif2.jpgایران فردا - روزنامه آلگماینر چاپ اسراییل می‌نویسد به دنبال مصاحبه محمد جواد ظریف با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا وی را یک عوامفریب خواند و از این شبکه به خاطر مصاحبه با وزیر خارجه ایران انتقاد کرده است.

مورگان اورتگاس با ارسال توییتی گفته است: «چندان هم تعجب آور نیست که محمد حواد ظریف که خود را «پروفسور حقوق بشر می‌خواند» و سخنگوی رژیم خشن ایران می‌باشد به آمریکا بیاید و از آزادیهایی بهره ببرد که مردم ایران را از داشتن آنها محروم کرده است. اما تعجب آور این است که برخی افراد هنوز به این عوامفریب فرصت اظهار نظر می‌دهند».

به گفته آلگماینر، انتقاد خانم اورتگاس از شبکه فاکس نیوز مشخصا متوجه جرالدو ریورا گزارشگر این تلویزیون است که پیش از این در توییتی که همرا با عکس خود در کنار ظریف فرستاده بود نوشته است: «شما هر طور که می‌خواهید می‌توانید در مورد کشور کهنسال او (ظریف) فکر کنید اما حداقل در آنجا مانند آنچه که در عربستان سعودی می‌گذرد اقلیت‌های مذهبی را اعدام نمی‌کنند.»

محمدجواد ظریف در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفته است که «گروه ب» شامل بی‌بی نتانیاهو، بولتون، بن‌سلمان و بن‌زائد در تلاش‌اند که به تنش‌های ایران و آمریکا دامن بزنند و دونالد ترامپ را «برخلاف خواسته‌اش به سوی جنگ با ایران ببرند».

مطالب بیشتر در سایت تلویزیون ایران فردا

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا این صحبت‌های محمدجواد ظریف را «کاملا خنده‌دار» خواند و گفت: «این مصاحبه یک پروپاگاندای به‌دقت تهیه‌شده و نوشته‌شده توسط ایرانی‌ها بود».

بولتون با متهم کردن مقام‌های جمهوری اسلامی به «تلاش برای گمراه‌سازی بخش‌های مختلف دولت آمریکا» گفت: سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران «پیش از پیوستن من به دولت هم کاملا مشخص و بر مبنای وارد آوردن فشار حداکثری بود».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy