Saturday, May 4, 2019

صفحه نخست » برادر رئیس‌جمهوری ایران به حبس محکوم شد

3E0F68AB-BFD2-438D-B8A7-0CE208538B50.jpegتسنیم

دادستان جدید تهران اعلام کرد که برای حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهوری ایران، حکم حبس صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در مراسم تودیع و معارفه دادستان‌های قدیم و جدید تهران که روز شنبه 4 آوریل 2019 در کاخ دادگستری تهران برگزار شد، علی القاصی‌مهر، دادستان جدید تهران در پاسخ به سوالی درباره پروند حسین فریدون گفت: «این فرد در حکم دادگاه در ارتباط با برخی اتهامات تبرئه و در ارتباط با بخش دیگری از اتهامات، به حبس محکوم شده که با توجه به قطعی نبودن حکم صادره از بیان جزییات معذورم.»

القاصی‌مهر همچنین در پاسخ سوال دیگری درباره اینکه آیا "فریدون پرونده دیگری نیز در دادسرا دارد؟" گفت: «آن پرونده در دادسرا است و فعلاً برای ما ارسال نشده است.»

یک روز پیش از این سخنان دادستان تهران، صفحه فارسی وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار تصویری از حسین فریدون، خبر داد که او و چهار نفر دیگر به دلیل تخلفات مالی محاکمه می‌شوند.

حسین فریدون در ژوئیه 2017 دستگیر شد. او متهم است که 15 میلیون دلار رشوه دریافت کرده و در یکی از بزرگترین پرونده‌های فساد مالی در ایران دست داشته است.

علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس ایران درباره نقش حسین فریدون در فسادهای مالی گفته بود: «آقای رئیس‌جمهور به جای اینکه به دنبال فساد و سازمان فساد بگردند، بهتر است به برادرش خودشان، دفتر خودشان و وزارت نفت توجه کنند... آقای رئیس‌جمهور اگر می‌خواهد جلوی فساد را بگیرد به اخوی خود مراجعه کند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy