Friday, May 3, 2019

صفحه نخست » دعوت اتحادیه جهانی مسلمانان از یهودیان برای سفر به عربستان، آیا عادی‌سازی مراودات اسرائیل با عربستان نزدیک است؟

SA_050519.jpgرادیو فردا - اتحادیه جهانی مسلمانان برای نخستین بار رسما از یک هیئت یهودی دعوت کرد به عربستان سعودی سفر کنند.

وزارت خارجه اسرائیل روز جمعه، ۱۳ اردیبهشت، در توییتر عربی خود، با اعلام این خبر، آن را «اقدامی تاریخی» نامید و افزود این سفر اوایل سال ۲۰۲۰ انجام خواهد شد.

اتحادیه جهانی اسلامی، یک نهاد نزدیک به حاکمیت سعودی، مستقر در عربستان است؛ ریاست این اتحادیه در دوره کنونی با شیخ دکتر محمد عیسی عبدالکریم است.

هنوز معلوم نیست هیئت یهودیان از کدام کشور خواهد بود، اما نظر به این‌که وزارت خارجه اسرائیل خبر آن را آگاهی داده، بعید نیست این هیئت شامل شخصیت‌های یهودی از اسرائیل نیز باشد.

این سفر می‌تواند در راستای عادی‌سازی مراودات اسرائیل با عربستان نیز ارزیابی شود.

همزمان، هیئتی از مسلمانان به رهبری محمد عیسی عبدالکریم، در چارچوب توافقی که روز پنج‌شنبه، ۱۲ اردیبهشت، همزمان با روز هولوکاست در اسرائیل امضا شد، دعوت کمیته یهودیان آمریکا برای بازدید از اردوگاه آشویتس در لهستان را پذیرفت.

به گزارش روزنامه جروزالم پست، هیئت مسلمانان همراه با هیئت اعزامی از سوی کمیته یهودیان آمریکا در جریان آیین‌ هفتاد و پنجمین سالروز آزادسازی آشویتس، در روز ۲۷ ژانویه سال ۲۰۲۰، از این محل در لهستان بازدید خواهد کرد.

در چند ماه اخیر نشانه‌های بیشتری از نزدیکی منافع عربستان و اسرائیل، عمدتا علیه ایران، مشاهده شده است.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

نخست وزیر اسرائیل بارها آشکارا از اشتراک منافع کشورش با دولت‌های عربی منطقه سخن گفته، و وزیر مشاور خارجی سعودی همراه با وزیران خارجه امارات و بحرین نیز در نشست سه ماه پیش در کنفرانس ورشو، با حضور بنیامین نتانیاهو، دیدگاه‌هایی مشابه اسرائیل علیه عملکرد منطقه‌ای و برنامه‌ اتمی ایران ابراز کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy