Sunday, May 5, 2019

صفحه نخست » در واکنش به حملات موشکی گسترده گروه های ترور فلسطینی، واکنش ارتش اسرائیل بسیار کوبنده بود

EB68F03B-FBFB-44C3-9945-69980835374A.jpegرادیو پیام اسراییل

در واکنش به حملات موشکی بسیار گسترده گروه های ترور فلسطینی از نوار غزه به سوی مناطق مسکونی در اسرائیل، واکنش ارتش این کشور بسیار کوبنده بود و شمار زیادی از مراکز و قرارگاه های نظامی حماس و جهاد اسلامی و دیگر سازمان های جنگجوی فلسطینی در غزه ویران گردید.

ارزیابی می شود که شمار موشک ها و راکت ها و خمپاره هایی که روز گذشته (شنبه) از غزه به سوی اسرائیل شلیک شد، فراتر از چهارصد مورد بود. در ظرف یک روز، بیش از ۱۸۰ موشک به سوی نواحی مسکونی در داخل اسرائیل شلیک گردید که اکثر آن ها در هوا شکار شد و شمار دیگری در زمین باز سقوط کرد و در چند مورد، موشک ها به خانه های شهروندان اصابت کرد و موجب خرابی یا آسیب جانی شد.

یک مرد شصت ساله اسرائیلی در اثر اصابت مستقیم موشک به خانه او در شهر اشکلون کشته شد و چند تن دیگر زخمی گردیدند.

این حملات در روز شنبه که روز استراحت مردم اسرائیل است رخ داد و زندگی بخش بزرگی از مردم را در شهرها و شهرک های پیرامونی غزه فلج ساخت و موجب هراس مردم و به ویژه زنان و کودکان گردید.

واکنش ارتش اسرائیل نسبت به این حملات بسیار کوبنده و گسترده بود. هواپیماهای اسرائیلی ده ها هدف نظامی و امینتی و تعرضی متعلق به سازمان های ترور را بمباران کردند. از جمله، یک تونل تهاجمی که از داخل غزه به سوی خاک اسرائیل حفر می شد و تا داخل اسرائیل قرار گرفته بود، نابود گردید. اسرائیل از حفر این تونل آگاهی داشت و منتظر فرصت مناسب بود که آن را منفجر کند.

همچنین شماری از شناورهای نظامی و تهاجمی حماس در ساحل مدیترانه هدف قرار گرفت و غرق شد. خانه یکی از سران حماس در شهر خان یونس نیز هدف قرار گرفت و ویران گردید. به گفته آگاهان، هدف اسرائیل از این اقدام، دادن هشدار به سران سازمان های ترور بود که بدانند اسرائیل از محل سکونت همه آن ها آگاهی دارد و میتواند آنها را نابود کند.

در جریان واکنش نظامی روز گذشته اسرائیل، همچنین چند تن از کسانی که مشغول آماده کردن پرتابگر موشک، به هدف شلیک به سوی خاک اسرائیل بودند، از پای درآمدند. یکی از هدف های بمباران شده، کارگاه تولید جنگ افزار بود که حماس آن را در عمق چند متری زمین برپا کرده بود تا شناسایی نشود و بمباران نگردد.

در بخش شمالی نوار غزه نیز یک قرارگاه نظامی حماس ویران گردید. منابع خبری می گویند که در مجموع بیش از ۲۲۰ هدف نظامی در غزه مورد اصابت قرار گرفت که شماری از آن ها متعلق به جهاد اسلامی آزادی فلسطین بود که از حکومت اسلامی ایران دستور می گیرد.

فلسطینی ها اعلام کردند که یک مادر و کودک خردسال او نیز کشته شده اند. اسرائیل اعلام کرد که تحقیقات انجام شده نشان می دهد که قتل این دو تن در اثر انفجار مواد تخریبی از جانب خود سازمان های ترور بوده و با عملیات اسرائیل ارتباطی نداشته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy