Sunday, May 5, 2019

صفحه نخست » مامور رژیم ایران در غزه ترور شد + فیلم

basj_050519.jpgرادیو پیام اسرائیل - مقامات امنیتی اسرائیل تائید کردند که در جریان حملات گسترده هوایی امروز در نوار غزه، که در طول ساعات متمادی ادامه داشت، فردی را به هلاکت رساند که مامور انتقال پول های اعطای حکومت اسلامی ایران به گروه تروریستی جهاد اسلامی آزادی فلسطین بود. این فر د که حامد عبد خٌضری نام داشت، مسؤول پول های نقدی بود که حکومت ایران توسط صرافان و امکانات دیگر به داخل غزه قاچاق می کرد.

گفته می شود که قتل او، گروه جهاد اسلامی را که مستقیما از ایران دستور می گیرد، موقتا با مشکل مالی جدی روبرو خواهد ساخت. ولی در عین حال، رژیم ایران خواهد توانست در مدت کوتاهی، فرد دیگری را جایگزین او سازد و قاچاق دلار به داخل غزه ادامه یابد.

با این همه، سوء قصد به حامد عبد خضری نشان قدرت اطلاعاتی اسرائیل است که در کوتاه ترین مدت پس از گرفتن دستور از کابینه امنیتی دولت، این سوء قصد را با موفقیت انجام داد. خودرو حامل این مامور قاچاقچی، در ساعات بعد از ظهر امروز، و کوتاه مدتی پس از گرفتن دستور از دولت، هدف یک موشک قرار گرفت و فرد مزبور کشته شد و دو تن دیگر از سرنشینان خودرو به سختی مجروح شدند.

این هلاکت نشان می دهد که سازمان های اطلاعاتی اسرائیل دقیقا می دانستند که این فرد در کجا به سر میبرد و دقایقی پس از آن که سوار اتومبیل گردید، از آسمان هدف یک موشک دقیق قرار گرفت و از پای درآمد.

566554.jpgاسرائیل در گذشته چندین تن از سرکردگان گروه های ترور فلسطینی را شناسایی و هلاک کرده است. ولی در سال های اخیر، اسرائیل این شیوه را کنار گذاشت، به این امید که بتواند با گروه های فلسطینی به توافق رسید. ولی به گفته منابع امنیتی، به دنبال حوادث ماه های اخیر و به ویژه حملات شدید موشکی دو روز گذشته و آشوب های یک سال اخیر، اسرائیل تصمیم گرفته بر شدت ضربات نظامی خود بر سازمان های ترور بیافزاید، که یکی از نمادهای آن، هلاکت سرکردگان عرور فلسطینی می باشد.

تا هنگام تنظیم این خبر، حکومت اسلامی ایران هنوز به این ماجرا واکنشی نشان نداده است. جهاد اسلامی آزادی فلسطین حدود پانزده سال پیش توسط حکومت ایران، به هدف رقابت با حماس که یک گروه سنی وابسته به اخوان المسلمین مصر است برپا شد. این گروه تا دو سال پیش بسیار محدود و ضعیف بود. ولی از آن هنگام، حکومت ایران مبالغ کلانی در اختیار سرکردگان آن قرار داد و بر میزان انتقال اسلحه و به ویژه موشک و راکت به آن سازمان افزود و اکنون قدرت تهاجمی جهاد اسلامی، با توان نظامی حماس به خوبی رقابت می کند.

حامد عبد خُضری که ۳۴ سال داشت، برای قاچاق پول های ارسالی رژیم ایران به غزه یک صرافی برپا کرده بود. اسرائیل سال گذشته آن را یک نهاد تروریستی نامید و اکنون صاحب آن را ترور می کند تا انتقال پول از رژیم ایران به غزه، دست کم برای مدتی مختل گردد. خضری در سال های اخیر بزرگترین صراف در نوار غزه محسوب می شد.

در طول ساعات امروز، شلیک موشک از غزه به سوی اسرائیل تلفات بیشتری به دنبال آورد. یک موشک به کارخانه ای در نزدیکی غزه اصابت کرد و یک تن از کارگران کشته شد و دو تن دیگر زخمی گردیدند که جراحات یک تن از آنان وخیم گزارش شد.

همچنین خودرو یک شهروند اسرائیلی دیگر که از جاده ای در نزدیکی مرز غزه می گذشت، هدف موشک ضد تانک از نوع "کُرنِت" قرار گرفت و پاره پاره شد و سرنشین آن جان باخت. ترور فلسطینی، چند ماه پیش نیز یک موشک کرنت به سوی اتوبوس حامل سربازان اسرائیلی شلیک کرد و آن را منهدم ساخت. شلیک موضک لحظاتی پس از آن بود که همه سربازان از اتوبوس پیاده شده بودند.

تا هنگام تنظیم این خبر، شمار جانباختگان اسرائیلی در شبانه روز اخیر به سه تن رسیده و ۹ نفر دیگر نیز زخمی شده اند که جراحات شماری از آن ها متوسط، و بقیه سطحی گزارش شده است.

یک کارگر تایلندی نیز بر اثر ترکش موشک منفجر شده ای به طور متوسط زخمی شد و به بیمارستان انتقال یافت.

آشنایان امور می گویند که با از سرگرفتن اسرائیل ترور کردن سرکردگان گروه های ترور را از سر گرفته و جبهه جدیدی در جریان درگیری با گروه های فلسطینی درپیش گرفته تا سرکردگان آن ها را ناچار سازد به عملیات تعرضی پایان دهند.

شماری از سیاستمداران برجسته اسرائیل و همچنین امیران نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل توصیه کرده بودند که قتل سرکردگان سازمان های ترور توسط اسرائیل، از سر گرفته شود و اکنون به طور رسمی تائید می شود که این سیاست دوباره به اجرا گذاشته شده است.

منابع خبری در دفتر نخست وزیری اسرائیل گفتند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، پس از انجام یک رشته مشورت های نظامی، دستور داده که نبرد، تا توقف کامل عملیات تروریستی از غزه، همچنان ادامه یابد.

نتانیاهو در حال حاضر ریاست وزارت دفاع را نیز به عهده دارد. هنگام تنظیم این خبر، حملات نیروی هوایی اسرائیل به نقاط نظامی و تعرضی حماس و جهاد اسلامی آزادی فلسطین همچنان ادامه دارد. متقابلا، سازمان ترور حملات موشکی علیه اسرائیل را دنبال می کنند و تا هنگام تنظیم این گزارش، شمار موشک ها، راکت ها و خمپاره هایی که حماس و جهاد به سوی خاک اسرائیل شلیک کرده اند، از ششصد فروند فراتر رفته است. ارتش اسرائیل نیز در شبانه روز اخیر بیش از ۲۵۰ هدف نظامی و تعرضی سازمان های ترور را بمباران کرده است.

همانگونه که گفته شد، حملات متقابل، در ساعت تنظیم این خبر، همچنان ادامه دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy