Sunday, May 5, 2019

صفحه نخست » صیغه ساعتی صدای وزیر ارتباطات ایران را در آورد

sigheh_050519.jpgسایت العربیه - محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با انتشار تصویری از یک آگهی ازدواج موقت ساعتی، نسبت به ارسال اینگونه پیام‌های تبلیغاتی اعتراض کرده و خواستار شناسایی و برخورد با ارسال‌کنندگان شد.

بالا گرفتن فساد جنسی در ایران تحت پوشش ازدواج موقت هر چند وقت یک بار خبرساز می‌شود و این بار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به آن اعتراض کرد و با انتشار تصویر یک آگهی صیغه ساعتی، در صفحه توئیترش نوشت: «تاکنون از انواع شیوه‌های فنی برای توقف ارسال پیامک‌های تبلیغاتی بهره گرفتیم. از هزاران سیم‌کارت ارسال کننده در روز به حدود 400 سیم‌کارت رسیده‌اند. خواستم برخورد جدی‌تر شود. شرکتها و افراد ارسال کننده را شناسایی و ضمن پیگیری قضایی همزمان به مردم نیز معرفی خواهیم کرد.»

چندی پیش نیز روزنامه شرق از قول محمد قانعی، رئیس اتحادیه هتلداران مشهد از وجود 6000 مرکز اقامتی، در این شهر خبر داد که به مسافران خدمات جنسی ارائه می‌دهند. قانعی گفته بود: « «در شهرهایی مثل مشهد و قم که زائرپذیر هستند، مراوده و مراجعه افراد غیرایرانی به خصوص عراق خیلی بیشتر مشهود است و حالا با مطرح شدن موضوع ازدواج موقت باید بیشتر مراقب باشیم. » اگر چه این مقام مسئول بعدها سخنان خود را تکذیب کرد، اما رئیس سازمان امور اجتماعی ایران از وجود فساد در این کشور پرده برداشت.

آمارها نشان می‌دهد گستره فساد اخلاقی در ایران محدود به شهرهای زیارتی نیست و این آمار در پایتخت نیز بسیار بالاست. آمار ارائه شده در پژوهشی که مرکز پژوهش‌های مجلس انجام داده و تهیه‌کنندگان آن « تاکيد کرده‌اند که اين آمار گوشه‌ای از حقيقت را نشان می‌دهد نه همه آن را» نشان می‌دهد « 80درصد دختران مورد پرسش در چند دبيرستان دخترانه تهران گفته‌اند که رابطه با جنس مخالف را تجربه کرده‌اند.»

در سال‌های پیش نیز تحقیقی که به سرپرستی سیدکاظم رسول زاده طباطبایی، مدیر گروه روانشناسی دانشگاه تربیت مدرس و رئیس کارگروه زنان و دختران آسیب دیده و در معرض آسیب، انجام شد، مشخص شد که « 11 درصد روسپیان شهر تهران با اطلاع همسرانشان دست به روسپیگری می زنند.» در بخش دیگری از این تحقیق آمده که « در دهه 60 و 70 سن روسپیگری بالای 30 سال بود اما اکنون سن روسپیگری از 15 سال به بالا رسیده است.»

مطالب بیشتر در سایت العربیه

در جامعه ایران به ازدواج موقت یا صیغه به عنوان پوششی برای روسپیگری و مشروعیت بخشیدن به فساد اخلاقی نگریسته می‌شود. در روزهای گذشته انتشار توئیتی منتسب به یک طلبه در همدان که صیغه شدن زنان ایران برای نیروهای حشد الشعبی عراق را مجاز می‌دانست، سبب شد که فردی این طلبه را به ضرب گلوله بکشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy