Wednesday, May 8, 2019

صفحه نخست » وال استریت ژورنال: ایران برای حمله به نیروهای آمریکایی برنامه‌ریزی کرده است

sepah.jpgالعربیه - روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در شماره روز سه‌شنبه ۷ مه خود نوشت اطلاعاتی که هفته گذشته درباره تحرک اخیر آمریکا علیه ایران از واشینگتن به دست آورده، نشان از دارد که ایران برای هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه برنامه‌ریزی کرده است.

بنا بر این گزارش، ایران با متحدان خود، برای حملاتی در تنگه باب المندب هم برنامه‌ریزی کرده است.

به نوشته «وال استریت ژورنال» اطلاعاتی که آمریکا به دست آورده، از احتمال اقدام ایران به حملاتی با هواپیماهای بدون سرنشین در منطقه خلیج سخن می‌گوید.

کاخ سفید شامگاه یکشنبه ۵ مه اعلام کرده بود استقرار ناو هواپیمابر «یو اس اس آبراهام لینکلن» در خلیج «پیامی روشن» به تهران به دلیل وجود «هشدارهایی نگران کننده» است.

از سویی پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا گفت که فرمان استقرار ناو هواپیمابر و موشک‌اندازهایی در خاورمیانه «موضع گیری جدید نیروهای در واکنش به وجود نشانه‌ای از تهدید جدی از سوی نظام ایران است».

مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا هم گفت که واشیگتن، فعالیت‌هایی از ایران را رصد کرده که به معنی تشدید تنش است. او هشدار داد که هرگونه تعرض به منافع آمریکا یا متحدانش «واکنشی سخت خواهد داشت».

مطالب بیشتر در سایت العربیه

سه مقام مسئول آمریکایی که خواستند نام‌شان فاش نشود هم دوشنبه به خبرگزاری رویترز گفتند سازمان‌های اطلاعاتی «تهدیدهایی متعدد و جدی» از سوی ایران و نیروهای متحدش در درجه اول علیه نیروهای آمریکایی در عراق رصد کرده است. آن‌ها گفتند نگرانی‌هایی برای نیروهای آمریکایی در سوریه و دریاهای مجاور نیز وجود دارد.

یکی از مسئولان گفت گزارش‌های اطلاعاتی بسیار مشخص بود به گونه‌ای که جزئیاتی از مکان‌های حملات احتمالی علیه نیروهای آمریکایی و بازه زمانی انجام این حملات ارائه داده است. او افزود که تهدیدها، تنها علیه نیروهای آمریکایی در عراق نیست بلکه نیروهایی که در حال رفت و آمد به منطقه هستند نیز در معرض تهدید قرار دارند.

ایالات متحده در حال حاضر حدود ۵۲۰۰ نظامی در عراق و کمتر از ۲۰۰۰ نیروی دیگر در سوریه دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy