Thursday, May 9, 2019

صفحه نخست » تذکر جدی به صدا و سیما برای پخش گزارش علیه علی دایی

iribDaei_050918.jpgبی بی سی - پخش گزارشی علیه علی دایی، کاپیتان پیشین تیم ملی ایران، در برنامه ۲۰:۳۰ تلویزیون ایران با واکنش شورای نظارت بر تلویزیون دولتی ایران، "صدا و سیما"، مواجه شده است.

شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در نامه‌ای به دلیل آنچه گزارش نامناسب درباره برکناری علی دایی از سرمربی‌گری تیم سایپا در تلویزیون ایران خوانده، به این سازمان "تذکر جدی" داده و خواهان "برخورد جدی" با عوامل بخش خبری برنامه ۲۰:۳۰ شده است.

اخبار بیست و سی، هر روز از شبکه ۲ تلویزیون ایران پخش می‌شود و گزارش‌های آن به دلیل آنچه موضع‌گیری‌های جناحی خوانده شده، مورد انتقادهای فراوانی قرار گرفته است.

بخش خبری ۲۰:۳۰ پس از آن که علی دایی در یک نشست خبری هویت واقعی مصطفی مدبر، مدیرعامل این باشگاه، را زیر سوال برد و مدعی شد مدیرعامل سایپا پیشتر مدیر کل حراست سازمان صدا و سیما بوده، در گزارشی، انتقادهای تندی را علیه آقای دایی مطرح کرد.

آقای دایی به تازگی از سرمربی‌گری سایپا اخراج شده است.

به گفته آقای دایی، مصطفی مدبر سال‌ها قبل با هویت "غفور درجزی دولق" فعالیت می‌کرده و از سرداران سپاه پاسداران بوده و پیش از این ریاست حراست صدا و سیما و همچنین سازمان تجهیز و توسعه را برعهده داشته است.

در گزارش ۲۰:۳۰، آقای دایی فردی عصبانی نشان داده شد که مقصر اصلی بسیاری از درگیری‌ها با مدیران تیم‌هایی که هدایت آن‌ها را بر عهده داشته بوده است.

شورای نظارت بر صدا و سیما در انتقاد خود برنامه ۲۰:۳۰ را به پرداخت غیر حرفه‌ای و جانبداری یک طرفه و عدم استفاده از زبان مناسب در مورد برکناری آقای دایی متهم کرده و گفته است برنامه پخش شده "یک طرفه و غیر حرفه‌ای بوده است.

شورای نظارت بر صدا و سیما، نهادی برای نظارت بر صدا و سیما است که شش عضو دارد. شش عضو این شورا را رئیس‌جمهوری ایران، رئیس قوه قضائیه و مجلس ایران انتخاب می‌کنند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، محمد جواد لاریجانی، علی جنتی، حسام‌الدین آشنا، احسان قاضی‌زاده هاشمی و غلامرضا کاتب اعضای این شورا هستند.

پیشتر، حسام‌الدین آشنا، نماینده رئیس‌جمهوری ایران در شورای نظارت بر صداوسیما هم به طور جداگانه به "تخریب" علی دایی در یک برنامه تلویزیونی اعتراض کرده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy