Saturday, May 11, 2019

صفحه نخست » یک خبرنگار زن در شهر کابل ترور شد

reporter_051118.jpgرادیو فردا - خانم مینه منگل، مجری سابق یک برنامه تلویزیونی و مشاور فعلی پارلمان افغانستان، صبح شنبه در کابل هدف تیراندازی قرار گرفت و کشته شد.

یک شاهد عینی در کابل به رادیو اروپای آزاد گفت که خانم منگل در انتظار خودرویی در کنار خیابان بود که دو موتورسوار به او نزدیک شده و پس از شلیک چهار تیر هوایی برای متفرق کردن اطرافیان، دو گلوله به سینه وی شلیک کردند.

خانواده مینه منگل قتل او را به شوهر سابقش نسبت داده است.

محمد روشندل، فرمانده پلیس کابل، به رادیو اروپای آزاد گفت که بنابر اظهارات خانواده منگل، عملیات جست‌وجو برای یافتن شوهر سابق مینه منگل آغاز شده و او فعلا متواری است.

خانم منگل بیش از ۱۰ سال مجری تلویزیونی در شبکه‌های «آریانا»، «طلوع»، «لمر» و «شمشاد» بود و صفحاتش در شبکه‌های اجتماعی نیز که به حقوق زنان و دختران دانش‌آموز می‌پرداخت پرطرفدار است.

مینه منگل درباره ازدواج اجباری دو سال پیش خود و طلاقش که حدود ۱۰ روز پیش رسمی شد، به طور مفصل نوشته بود و چند روز پیش نیز خبر داد که مورد تهدید جانی قرار گرفته است.

اسلام‌گرایان افراطی و گروه طالبان مخالف تحصیل و کار زنان در افغانستان هستند اما طالبان در گفت‌وگوهای اخیرش با نماینده آمریکا اعلام کرده دیگر مخالفتی با آموزش و کار زنان ندارد.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

با این حال فعالان حقوق زن در افغانستان نسبت به این ادعا ابراز بدبینی کرده و گفته‌اند توافق صلح با طالبان می‌تواند به بازگشت فشارها و محدودیت‌های دوران حکمرانی آنها منجر شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy