Saturday, May 11, 2019

صفحه نخست » آیا انفجار در امارات صحت دارد؟ دولت امارات تکذیب کرد

67962F16-6361-42A1-A6F0-B4FDEF5D1A4C.jpegشبکه لبنانی المیادین ظهر امروز از وقوع انفجار بزرگ در بامداد امروز در بندر فجیره امارات خبر داده است. شبکه المیادین نزدیک به ایران و دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه است.

به گزارش عصرایران، المیادین برای خبر خود منبع معتبری مانند مشاهدات خبرنگار یا منبع قابل استناد و معتبر دیگری ارائه نکرده است.

بندر فجیره در سمت شرقی امارات یعنی در آن سوی تنگه هرمز به سمت دریای عمان قرار دارد. بندری که محل انتقال نفت کشور امارات است.

این در حالی است که خبر منتشر شده در المیادین در صورت واقعی بودن و آتش گرفتن 7 نفتکش، قطعا رسانه های معتبر آن را منتشر می کردند. همچنین اگر این حادثه واقعی باشد "شهروند خبرنگاران" بسیاری نیز از این انفجار و آتش سوزی مورد ادعا عکس و فیلم منتشر می کردند.

علاوه بر این عکس منتشر شده از سوی یک کانال خبری در ایران درباره انفجار امارات نیز مربوط به سوریه و جعلی است.

قطعا در صورت انتشار این خبر در رسانه های معتبر یا داشتن منابع معتبر و قابل استناد، این خبر در عصرایران نیز منتشر خواهد شد.

تصویر زیر مربوط به انفجار در سوریه است که برخی رسانه های ایرانی آن را به عنوان انفجار در امارات منتشر کرده اند


تکذیب انفجار در بندر امارات

دولت منطقه فجیره امارات در بیانیه ای اعلام کرد: خبرها درباره وقوع انفجار و آتش سوزی در بندر فجیره، دروغ است.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری رسمی امارات، در این بیانیه آمده است: رفت و آمد کشتی ها و فعالیت عادی بندر، ادامه دارد.

فرارو

برخی منابع در کشورهای عربی از وقوع انفجاری مهیب در بندر الفجیره امارات که سحرگاه امروز رخ داده است خبر دادند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، برخی منابع در کشورهای عربی از وقوع انفجاری مهیب در سحرگاه امروز در بندر الفجیره امارات خبر دادند.

برخی منابع در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در مصاحبه با این شبکه اعلام کردند بیش از هفت فروند نفتکش که در بندر الفجیره پهلو گرفته بودند بر اثر انفجارهای مهیبی که سحرگاه امروز در این بندر رخ داد، آتش گرفته اند.

منابع آگاه اعلام کردند این انفجارها در داخل بندر رخ داد و صدای انفجارها به وضوح شنیده شد. در پی وقوع انفجار هواپیماهای آمریکایی و فرانسوی بر فراز بندر به پراوز در آمدند. آمار نفتکش هایی که دچار حریق شده اند در خبرها هفت تا ده نفتکش اعلام شده است.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) به نقل از مقامات دولت الفجیره خبر وقوع انفجارها و آتش گرفتن چند نفتکش را تکذیب کرد. دفتر رسانه‌ای دولت الفجیره، ضمن تکذیب انفجارها، اعلام کرد که فعالیت در بندر فجیره طبق روال معمول انجام می‌شود. علاوه بر این، یک منبع در مدیریت بندر فجیره در گفتگو با خبرگزاری اماراتی «ارم نیوز» وقوع انفجارها را تکذیب کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy