Saturday, May 11, 2019

صفحه نخست » صف کشی نیروهای آمریکایی در خلیج فارس چه پیامی دارد؟

navy_051118.jpgشبکه بیان - رفت و آمد ناوها و نیروهای آمریکایی در منطقه خلیج فارس موضوع جدیدی نیست. اما جدیدتر میزان تبلیغاتی است که به خاطر ورود این ناوها انجام می شوند.

خبرگزاری ها در بخش های مختلف به ورود ناوهای آمریکایی به خلیج فارس می پردازند و هشتگ ایران، همچنان هر لحظه می تواند ترند شود.

اما ناوهای آمریکایی همیشه حضور داشته اند و همیشه نیز خود را آماده نشان داده اند. آنچه که باعث می شود خطر جنگ بیش از پیش احساس شود، حضور و صف کشی قایق های سپاه در همین منطقه است که می خواهد تنگه هرمز را ببندد.

سپاه می گوید برای ما سنگین تمام می شود که ببینیم نفت دنیا از تنگه هرمز عبور می کند و نفت ایران اجازه عبور ندارد.

با این حال همانطور که کاخ سفید گفته است، ایالات متحده به دنبال جنگ نیست هرچند که به گفته مقامات جمهوری اسلامی جنگ تمام عیار اقتصادی را آغاز کرده است.

ژنرال های آمریکایی اذعان دارند که اگر جمهوری اسلامی بخواهد تحرکاتی در منطقه خلیج فارس صورت دهد، خودکشی کرده است.

در همین حال بهانه آغاز جنگ از جمهوری اسلامی گرفته شده چرا که واشنگتن به دنبال تماس تلفنی از تهران است. تهران اما این موضوع را به تمسخر گرفته و تماسی برقرار نمی کند.

رهبر جمهوری اسلامی با اطمینان می گوید جنگ نمی شود و مذاکره هم نخواهیم کرد. رئیس جمهور اسلامی نیز یک ماه قبل با چاقوکش خواندن آمریکایی ها گفت مرد مذاکره و دیپلماسی است اما با فرد چاقوکش مذاکره ای نخواهد کرد.

مشابه این اظهارات را سرداران سپاه نیز یک به یک بیان می نمایند.

از سال گذشته که دونالد ترامپ از توافقنامه به گفته او "بسیار بد" برجام خارج شد، وضعیت در منطقه سیر صعودی بحران را دوباره به خود دید.

جمهوری اسلامی خود شمشیر را از رو بسته است و نمی خواهد آن را غلاف کند. تهران تا زمانی که فشار جدی بر روی خود احساس نکند، دست از آشوبگری برنخواهد داشت.

در دوره باراک اوباما، با امتیازاتی که تیم اوباما به بیت رهبری داد، اثبات شد که حتی امتیازات آمریکایی ها باعث جسورتر شدن جمهوری اسلامی می شود تا جایی که پول های بادآورده خرج گروه های شبه نظامی منطقه ای می شود.

جهان از جمهوری اسلامی می خواهد که همچون یک کشور نرمال و یا معمولی رفتار کند اما رژیم ایران به دنبال گسترش و تکمیل هلال شیعی است.

به تازگی سامانه موشکی پاتریوت و چند کشتی جنگی دیگر به خلیج فارس اعزام شده اند تا اگر تهران قصد حمله داشت، آن را پیشگیری کند. همه اقداماتی که می تواند به زیان مردم عادی ختم شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy