Monday, May 13, 2019

صفحه نخست » رفراندم درباره سلطنت‌طلبی و سلطنت‌طلبان در هامبورگ، علی صدارت

Ali_Sedarat.jpgروز یازدهم ماه می‌۲۰۱۹ برابر با شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در شهر هامبورگ آلمان، ساختار قانون اساسی بر اساس پنج دسته حقوق، با چهار شاخهٌ دولتی (مجریه و قضاییه و مقننه و نیز شاخه چهارم یعنی شاخه رسانه‌های همگانی) پیشنهاد شد. نظام پیشنهادی در این قانون اساسی، جمهوری، برای میهن‌مان، 'جمهوری ایران' است.

جلسه، از جمله، به اهتمام آقای حسین جوادزاده، در صفحه فیس بوک رادیو عصر جدید، به طور زنده در تمام دنیا، از جمله ایران پخش شد. پخش زنده و بدون ویراستاری این برنامه، بسیار جالب و آموزنده، و نیز بسیار عبرت‌انگیز بود. حسن دیگر آن، شناسانده شدن افراد و گروههای واقعا ضدایرانی، به مردم ایران بود که در قالب «آپوزیسیون» در واقع به ادامه حیات این رژیم کمک می‌کنند. افراد و گروههایی که بسیار واضح بود که فقط به خاطر برهم زدن جلسه به آنجا رفته بودند. پرسیدنی است که چقدر آن شرکت کننده فحاش و خشن، از انسانیت خالی است که امشب لابد به خود افتخار می‌کند که ...من آنم که جلسه دگراندیشان را برهم زدم...! و این بدان معناست که اگر آقایان لاجوردی و خلخالی در رژیم ولایت فقیه تحمل دگراندیشان را نداشته باشند بد است، ولی اگر من تحمل دگراندیشان را نداشته باشم خوب است!!!
در جواب فحاشی و توهین و افترا و دروغ‌زنی، آقای بنیصدر با سعه صدر تذکر دادند که «.... ایجا در هامبورگ اینها اینجور هستند، اگر قدرت را بدست بگیرند چطور خواهند بود....»

این جواب و سایر عکس‌العمل‌های شرکت کنندگان در جلسه، بخصوص آقای گلزار که نظامت جلسه را به خوبی اداره می‌کردند، با کف زدنها و اعتراضات حاضرین در جلسه، بازهم نشان داد که وابستگان به قدرتهای خارجی و سلطنت‌طلبان، چقدر منفور و منزوی هستند و اگر زور و فشار دستگاههای تبلیغاتی قدرتها پیشتیبانشان نباشد، چقدر بی‌مایه و خوار هستند که اینگونه بی‌محابا و بی‌ادب، در جمعی که از ماهها قبل برنامه‌اش اعلام شده آست حاضر میشوند تا با ایجاد مزاحمت و تشنج، مانع از برقراری یک جلسه متمدنانه برای ارائهٌ یک پیشنهاد بشوند. برخورد حاضران در جلسه، و کامنتهای شبکه‌بندی‌های اجتماعی، نظر ایرانیان را نسبت به گروهها و افراد زورپرست به وضوح اعلام نمود. قبل از امروز هم، این رفراندم مکرر برقرار شده بود و همین نتایج را ثابت کرده بود. در تظاهرات چند ماه قبل این گروه در پاریس، انگشت‌شماری حاضر شدند. در تظاهراتی در یکی از کشورهای اروپا، به نقل از هموطن برگزار کننده در محل، این گروه در جمع ایرانیان مخالف رژیم و مخالف سلطنت، حاضر می‌شوند و با برنامه‌ریزی قبلی، چند نفر عکسهای آقای پهلوی را بیرون می‌کشند و ناگهان دوربینهای تلوزیونهای معلوم‌الحال هم شروع به فیلم‌برداری می‌کنند که به بیننده تلوزیون باورانده شود که تمام این جمعیت، همگی برای طرفداری از آقای پهلوی جمع شده‌اند.
در جلسه سخنرانی دانشگاه هامبورگ، یکی دو نفری قبل از شروع سخنرانی‌مان در محل درب ورودی به کسانی که قصد ورود به دانشگاه و شنیدن سخنرانی را داشتند، می‌گفتند که سخنرانی لغو شده است و با ابراز پوزش آنها را از محل رد می‌کردند!

قدرت‌ها هیچ زمان، تاب تحمل آزادی و استقلال ایران و ایرانیان را نداشته‌اند. شاهد این مدعا را در تاریخ معاصر می‌بینیم که چگونه کودتای امریکایی/انگلیسی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ (با اعترافات متعدد مقامات بالای خود این کشورها) و نیز چگونه کودتای خرداد ۱۳۶۰، سرنوشت ایران و منطقه و دنیا را دیگرگون کرد و چگونه وطن ما امروز، در خطر جنگ و خشونت‌های بد و بدتر است و چگونه حیات ملی ما در خطر است و چگونه با هر یک روز بیشتری که این رژیم بر اریکه قدرت بوده است، خطر «سوریه‌ای» شدن ایران، بیشتر شده است.
از زمان انقلاب ۱۳۵۷ تا خرداد ۱۳۶۰ و تا به امروز، سلطنت‌طلب‌ها، خصومت و دشمنی را با کسانی که اصول بیست‌گانه‌ای را که بیان واقعی انقلاب بودند و ایرانی را به حرکت درآوردند، آغاز کردند.

https://alisedarat.com/1396/11/17/3788/

انقلابی که گل را بر گلوله پیروز کرد و متفکرین جهان را متحیر کرد و در افکار عمومی دنیا اثر گذاشت. سلطنت‌طلب‌ها می‌دانستند (و می‌دانند) که دشمن واقعی آنها «آخوندها» و یا «مجاهدین» و یا «کومونیستها «نیستند، بلکه آنهایی خطر اصلی برای زورمداران هستند که، به قول شعارهای مردم ایران، پشت به قدرت و روی به ملت دارند. از سلطنت‌طلب‌ها یکی دو نفر در جلسه امروز حضور داشتند و برای برهم زدن جلسه، از هر تلاشی فروگذار نکردند.
از کودتای خرداد ۱۳۶۰ تا به امروز، خط استقلال و آزادی، توسط رژیم ولایت مطلقه، در سانسور مطلق قرار گرفته است و بیشتر ترورهای شخصیت، متوجه این خط و ربط بوده است. روز و ساعت و دقیقه آغاز سانسورهای اعمال شده توسط رژیم ولایت فقیه در تاریخ ثبت شده است و آن زمانی بود که آقای هاشمی رفسنجانی، بعد از اعلام رای «عدم کفایت ریاست جمهوری» به وضوح از بلندگوی مقام ریاست مجلس گفت: «.... از این لحظه، آقای بنیصدر، از قاموس سیاسی جموری اسلامی حذف شد و از این به بعد شعارها به علیه امریکا برگردد! ......» از آن زمان، آقای بنیصدر و سایر باورمندان به حقوق و استقلال و آزادی، ممنوع‌آلقلم و ممنوع‌التصویر، و ممنوع‌النام، و ممنوع‌ال..... شدند. دشمن اصلی رژیم «جمهوری» «اسلامی» هم در واقع همین گروه ایستادگان بر حق و حقوق هستند، و نه مجاهدان و یا سلطنت‌طلبان. عجیب نیست که شعارهای بزرگنمایی شده «.... روحت شاد» در امنیتی‌ترین شهرهای ایران اجازه سرداده شدن پیدا کردند.
بعد از مخالفت آقای بنیصدر با پیوستن گروه رجوی به صدام در جنگ برعلیه وطن، سانسورها و ترور شخصیت و تخریبها توسط این گروه شروع و تا بحال ادامه دارد.
بعضی مقامات احزاب کورد که به قدرت خارجی وابسته هستند، با همه گروههای فوق همدست و همصدا شده‌اند و دروغهایی را که خود رهبران آزاده هموطنان کرد تکذیب کرده‌اند را مرتب تکرار میکنند و سندهای متعددی را هم که دال بر دروغ بودن آن ادعاها هست را نادیده می‌گیرند و اصلا از آنها اسمی هم نمی‌اورند. یکی دو نفر از این گروه هم در جلسه امروز برای برهم زدن جلسه حضور داشتند.

از زمانی که خبر تدوین قانون اساسی پیشنهادی توسط ایستادگان بر خط و ربط استقلال و آزادی، و باورمندان به حق‌وندی اعلام شد، آب در لانه مورچه‌ها افتاده است و زورپرستان و خشونت‌گستران و وابستگان به قدرت، به تشنج اضطراب افتاده‌اند. اخرین پرده ان نمایش مفتضح را امروز شاهد بودیم.

پندار هر فردی را با مشاهده و بررسی گفتار و رفتار آن فرد می‌توان دریافت. این‌که فردی در حال حاضر چه می‌گویید و چه می‌کند، حاکی از بن‌مایه تفکر و تعقل آن فرد است و بدین ترتیب، می‌توان دریافت که آن فرد در آینده چگونه عمل‌کردی خواهد داشت.

ببینیم اینکه این همه باعث ترس و وحشت رژیم از یک طرف و ترس و وحشت گروهی از «آپوزیسیون» شده است واقعا چیست و در جلسه امروز چه گذشت:

آقای دکتر مهران مصطفوی اولین سخنران جلسه بودند و 'ساختار حقوقی دوران گذار' را علیرغم تشنج‌افرینی‌های یکی دو نفر حاضر در جلسه، بخوبی مورد بحث قرار دادند. ایشان سند پیشنهادی ساختار حقوقی دوران گذار را پیشنهاد کردند. ابهامات و نگرانی‌های هموطنان در مورد اینکه «اگر اینها بروند، تا موقعی که دولت بعدی روی کار بیاید چه می‌شود» به خوبی در این سند توضیح داده شده است. ایشان تاکید کردند که این سند یک پیشنهاد است و از هم‌وطنان خواستند که متن را مطالعه و انتقادات و نظرات خود را ارسال نمایند.

موضوع صحبت خانم ژاله وفا 'ویژگیهای قانون اساسی بر پایه حقوق پنجگانه' بود و در این زمینه ایشان ساختار قانون اساسی پیشنهادی را به خوبی مورد بحث قرار دادند.

آقای ابوالحسن بنیصدر، آخرین سخن‌ران بودند و عنوان سخنانشان 'مبانی قانون اساسی برپایه حقوق پنجگانه و چرایی برنامه عمل' بود. سخنرانی آقای بنیصدر هم با خشونت کلامی همان یکی دو شرکت کننده به اختلال و تشنج کشیده شد ولی با تمام این بدرفتاری‌ها و بی‌اخلاقی‌های معدود قلیلی قدرت‌پرست، که با اعتراض بقیه حاضرین در جلسه مجبور به سکوت شدند، سخنرانی ادامه پیدا کرد و اطلاعات ذی‌قیمتی ارائه شد.


قانون اساسی پیشنهادی


آقای بنیصدر توضیح دادند که قانون اساسی پیشنهادی بر اساس ۱۰ پایه است:
پایه اول حقوق پنجگانه، که شامل: حقوق ذاتی انسان، حقوق شهروندی، حقوق ملی، حقوق کشور (البته در این قانون اساسی حقوق کشور جمهوری ایران) به عنوان عضوی از جامعه جهانی، و حقوق طبیعت است. این حقوق جهان شمول هستند. این مجموعه، در واقع اولین 'منشور جهانی حقوق' است که پیشنهاد شده است.
پایه دوم حاکمیت جمهور مردم، تصمیم گیرنده اصلی مردم هستند. دولت فقط اجرا کننده است. در دموکواسی‌های کنونی، شهروندان فقط رای میدهند و نماینده انتخاب می‌کنند و وقتی نمایندگان انتخاب شدند، آنها هستند که تصمیمها را خودشان می‌گیرند و نه مردم.
پایه سوم تحول‌پذیری هم در دولت و هم در نظام اجتماعی است. قوانین اساسی موجود، برای نگهداری نظام اجتماعی موجود هستند. ولی اکثریت نظامهای اجتماعی بر اساس سلسله مراتب است و این نگهداری، بر اساس باور به اصالت قدرت و زور است. به این ترتیب است که راست افراطی در غرب این همه توانسته رونق پیدا کند. ولی هدف این قانون رسیدن به دموکراسی شورایی است، و هم دولت و هم نظام اجتماعی باید تحول‌پذیر باشد.
پایه چهارم جامعه مدنی یک رکن دموکراسی و دارای حقوق شناخته شده است
پایه پنجم انسان حق دارد هر دین و مرامی را انتخاب کند. دولت نه حق دارد دین و مرام داشته باشد و نه حق دارد در دین و مرام مردم دخالت کند.
پایه ششم شاخه چهارم دولت، یعنی شاخه رسانه‌های همگانی است. رسانه‌های همگانی که بودجهٌ آنها توسط دولت پرداخت می‌شود، در این قانون اساسی به عنوان شاخه رسانه‌های همگانی پیشنهاد شده است به این ترتیب که گردانندگان این شاخه هم مستقیما توسط خود مردم، برای مدتی محدود، انتخاب می‌شوند و در نتیجه مستقیما به مردم پاسخ‌گو خواهند بود.
پایه هفتم حقوق جامعه به عنوان عضوی از جامعه جهانی، از حقوق پنجگانه است. این دسته از حقوق، تعیین کننده سیاست خارجی کشور است.
پایه هشتم رشد انسان و آبادانی طبیعت است. اصول این قانون اساسی، راهبر شهروندان و جامعه مدنی و نیز دولت در رشد انسان و عمران و آبادی طبیعت و حفظ و حمایت و حراست محیط زیست است.
پایه نهم وظیفه دستگاه قضایی بر اساس اصول راهنمای قضاوت و برای احقاق حقوق پنجگانه. در رژیم ولایت فقیه و نیز بسیاری نظامهای دیگر، وظیفه شاخه قضائیه، حفظ نظام است، و آنهم با اعمال قدرت و زور و خشونت.
پایه دهم خشونت‌زدایی. در قوانین اساسی موجود، اعمال خشونت در انحصار دولت است. در این قانون اساسی، وظیفه دولت، تنها اعمال خشونت نیست، بلکه خشونت‌زدایی اصل است.

برنامه عمل
برنامه عمل پنجاه ماده دارد و مبانی آن از این قرار هستند:
مبنای اول حقوق پنجگانه به عنوان مبنای اصلی و پایه‌ای این برنامه عمل.
مبنای دوم تحول و رشد در هر چهار بعد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، و فرهنگی.
مبنای سوم و چهارم رشد هماهنگ در تمام مناطق ایران با شناسایی توانهای بالقوه و بالفعل هر منطقه‌ای، بخصوص منطق محروم.
رشد شبکه جهانی ماوراء ملی‌ها، منطقی را بوجود آورده‌اند که قسمتهایی حذف شده‌اند و برنامه‌های رشدی هم که به کشور ما تحمیل شده است، منطقی از کشور را در فقر مفرط فرو برده است.
مبنای پنجم اقتصاد تولید محور. اقتصادی که کشور ما را به خاک سیاه نشانده است، اقتصادی مصرف‌محور، رانت‌محور و پر از فساد است.
مبنای ششم فراهم نمودن شرایط برای اینکه دانش و فن در اقتصاد
در شهرها و روستاها متوسط درآمدها، از متوسط مخارج بالاتر رفت.
مبنای هشتم اقتصاد مصرف‌محور، اقتصار رانت‌محور و فسادمحور هم هست
مبنای نهم علت قوت گرفتن راست افراطی در غرب این است که رابطه‌ها را قدرت تنظیم میکنند. تعریف جدید باید داد از انسان و از مدرنیته.


پیشنهادات ارائه شده در جلسه‌ای پربار امروز، می‌تواند به نقطه عطفی در تلاش برای برپایی وپویایی و پیشبرد مردمسالاری در میهن ما باشد، ولی فقط به شرط اینکه هر ایرانی خود را هم مسئول بداند در سرنوشتی که ایرانیان پیدا می‌کند و هر روزه از خود بپرسد که من امروز در برای برپایی وپویایی و پیشبرد مردمسالاری، چه کرده‌ام؟ هر کدام به سهم خود و به نوبه خود.
https://alisedarat.com/1397/08/06/4317/
موافق و مخالف با هریک و یا با تمام کسانی که در ارائه این پیشنهاد به ایرانیان نقشی داشتند به کنار، و صرف نظر از نفرت و عشق به پیشنهاد کنندگان، از هموطنان گرامی خواهشمندیم که به مطالعه و نقد این مطالب پیشنهادی بپردازند و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارند.
به امید آزادی ایران و ایرانیان
علی صدارت
Sedaratmd@gmail.com



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy