Saturday, May 18, 2019

صفحه نخست » هشدار آمریکا به هواپیماهای تجاری برای پرواز بر فراز خلیج فارس

5B076E0B-D423-493D-B502-A6848B34291F.jpegدویچه وله

«هوانوردی فدرال آمریکا» از هواپیماهای غیرنظامی این کشور خواست تا در صورت پرواز بر آسمان خلیج فارس و دریای عمان تمام موارد احتیاطی را به کار بگیرند.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا،(اف‌ای‌ای) در یک بیانیه که روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت منتشر شده، با توجه به «افزایش تنش‌های سیاسی و فعالیت‌های نظامی» در خلیج فارس و دریای عمان، به هواپیماهای غیرنظامی ایالات متحده هشدار داده است.

مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس روز شنبه ۲۸ اردیبهشت گزارش داد که دیپلمات‌های ایالات متحده نیز با توجه به بیانیه اخیر اداره هوانوردی فدرال، به هواپیماهای غیرنظامی اعلام کرده که با توجه به افزایش تنش‌ها بین آمریکا و ایران ممکن است هنگام پرواز در این منطقه به «اشتباه شناسایی» شوند.

براساس این گزارش بیمه «لویدز» بریتانیا نیز در منطقه روز جمعه میزان ریسک در خلیج فارس را گسترش داده است.

طی هفته‌های اخیر تنش میان ایالات متحده و جمهوری اسلامی در منطقه بالا گرفته است. مقام‌های ایالات متحده می‌گویند اطلاعاتی دارند که نشان می‌دهد خطر تهدیدهای ایران جدی‌تر از گذشته است.

اخیرا یکبار کشتی ها در بندر فجیره امارات هدف خرابکاری قرار گرفتند و بعد به تاسیسات نفتی عربستان سعودی حمله شد. درباره خرابکاری هنوز اطلاعات قطعی نیست اما گروه حوثی های یمن که از حمایت جمهوری اسلامی ایران برخوردارند، مسئولیت حمله به تاسیسات نفتی عربستان را بر عهده گرفتند.

آمریکا می‌گوید جهت آمادگی برای واکنش در صورت حمله احتمالی ایران یا عوامل نیابتی آن به منافع آمریکا و متحدانش، اقدام به تقویت نیروهای رزمی دریایی و هوایی آمریکا در خلیج فارس کرده است.​



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy