Saturday, May 18, 2019

صفحه نخست » نفوذ ارتش ملی یمن در الضالع و کشته شدن ۴۸۰ تن از عناصر شبه‌نظامی حوثی

6DFB16C7-74E7-463A-8ADE-FF739929ECDA.jpegمنابع نظامی در یمن جمعه 17 مه اعلام کردند که لشکر پنجم العمالقه و نیروهای کمربند امنیتی الضالع به نمایندگی از نیروهای ارتش ملی یمن و با حمایت نیروهای ائتلاف عربی توانستند شهرستان قعطبه را به طور کامل آزاد، شبه‌نظامیان حوثی را از آن بیرون رانده‌ و ضمن وارد ساختن تلفات جانی سنگین به آنها، تسلیحات و مهمات‌شان را منهدم کنند.

به گزارش العربیه، نیروهای کمربند امنیتی به رهبری سرهنگ احمد صالح القبه توانستند کنترل کوه‌های استراتژیک صامح مشرف بر منطقه حمر الساده از شمال و پادگان العلله و موضع العباری و منطقه حبیل السوق را به دست گیرند.
در همین حال، نیروهای لشکر پنجم العمالقه به رهبری محمد خالد الترکی، توانستند سایت قردح در جبهه مریس را آزاد کنند و خط عملیاتی از قعطبه به سوی مریس را فتح کرده، تلفات جانی سنگینی از جمله ده‌ها کشته و مجروح به شبه‌نظامیان حوثی وارد ساخته و مهمات آنها را منهدم ساختند.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

منابع نظامی گزارش دادند که نیروهای یمنی هم‌اکنون مشغول انجام عملیات پاکسازی گسترده‌ای در حومه شمالی شهر قعطبه و به سوی منطقه الفاخر هستند.

الضالع.. کشته شدن 480 حوثی طی 10 روز درگیری با نیروهای ارتش ملی یمن

پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی ارتش ملی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد، 3 هفته از درگیری‌های سنگین و خشونت‌بار منجر به کشته و مجروح شدن صدها تن از عناصر شبه‌نظامی حوثی شده، علاوه بر آن 60 تن عنصر دیگر از جمله 12 تن از فرماندهان حوثی به اسارت گرفته شده‌ و ده‌ها تن از آنها پا به فرار گذاشته یا از ادامه جنگ در کنار شبه‌نظامیان حوثی دست کشیده‌اند.

این منبع همچنین اشاره کرد، این تعداد از تلفات در میان عناصر حوثی‌ در درگیری‌های مستمر سنگینی که تاکنون در تعدادی از مناطق در استان الضالع ادامه یافته، به وقوع پیوسته است.

این در حالی است که طی هفته‌های اخیر عناصر شبه‌نظامی حوثی تلاش‌های ناکامی را برای پیشروی در استان الضالع انجام داده‌اند.

پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی ارتش ملی یمن همچنین اشاره کرد که جنگنده‌های ائتلاف عربی نقش به سزائی را در از بین بردن مهمات شبه‌نظامیان حوثی و کشتن تعدادی از فرماندهان میدانی آنها داشته و علاوه بر آن ده‌ها دستگاه تجهیزات، ادوات، خودروهای نظامی و اسلحه آنها را منهدم ساختند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy