Tuesday, May 21, 2019

صفحه نخست » سایت آمریکایی: راکت شلیک شده به سفارت آمریکا حامل نشانه‌های ایران است

racket.jpg العربیه - سایت آمریکایی Washington Examiner نوشت راکتی که شامگاه یکشنبه ۱۹ مه در نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد پایتخت عراق سقوط کرد، از همان نوع مراکت‌هایی است که ایران در اختیار گروه‌های وابسته به خود در خاورمیانه قرار می‌دهد.

بنا بر این گزارش، در حالی که هنوز مشخص نشده کدام گروه اقدام به شلیک به سوی منطقه سبز کرده، نیروهای دولتی یمن سال ۲۰۱۳، محموله راکت‌هایی از همین نوع در یک کشتی ایرانی توقیف کرده بودند.

شامگاه یکشنبه سرتیپ یحیی رسول سخنگوی ارتش عراق گفته بود که راکت کاتیوشیا در نزدیکی یادبود سباز گم‌نام در فاصله یک مایلی سفارت آمریکا سقوط کرده است. او افزود که ارتش تحقیقات خود را آغاز کرده و معتقد است راکت از شرق بغداد، شلیک شده است؛ منطقه‌ای که خاستگاه گروه‌های شیعه تحت حمایت ایران در بغداد است.

اندکی پس از این اظهارات، یک راکت انداز توسط نیروهای عراقی در محله الوحده در شرق بغداد کشف شد. یک مقام مسئول امنیتی که خواسته نامش فاش نشود، با اعلام این خبر گفت که راه‌های منتهی به منطقه سبز بسته شده است.

خبرگزاری رسمی عراق هم گزارش داد راکت کاتیوشا که در منطقه سبز سقوط کرده، خسارت و تلفاتی برجای نگذاشت.

برد راکت کاتیوشا ۲۵ مایل است و تعدادی از گروه‌های مسلح عراقی پشتیبانی شده از سوی ایران که از توسط ایالات متحده در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دارند، از این نوع راکت‌ها در اختیار دارند.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

شامگاه یکشنبه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا به نظام ایران درباره پیامدهای تهدید ایالات متحده هشدار داده و در توئیتی نوشته بود: «چنانچه ایران جنگ بخواهد، این به طور رسمی پایانش خواهد بود. بار دیگر هیچ گاه ایالات متحده را تهدید نکنید».

این توئیت در پی سقوط یک راکت کاتیوشا در نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد پایتخت عراق نوشته شد.

شاهدان عینی از به صدا درآمد آژیر خطر در محوطه سفارت سخن گفتند. خبرنگار شبکه العربیه گزارش داد که همه نشان‌ها می‌گوید «هدف سفارت آمریکا بود».

این انفجار در حایل روی داد که تنش در منطقه میان ایالات متحده و ایران بالا گرفته است. آمریکا کارمندان غیرضروری خود را از سفارت‌خانه و کنسولگری‌هایش از عراق خارج کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy