Monday, May 20, 2019

صفحه نخست » سفر ناگهانی وزیر خارجه عمان به تهران در اوج بحران میان ایران و آمریکا

zarif_binalavi.jpg العربیه - به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه ایران، یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان، امروز دوشنبه وارد تهران شد.

در گزارش کوتاهی که این خبرگزاری منتشر کرده، علوی پس از ورود به پایتخت ایران با محمد جواد ظریف همتای ایرانی‌اش دیدار کرد.

در گزارش بسیار کوتاه ایرنا آمده است: «وزیر خارجه عمان پس از ورود به تهران با محمد جواد ظریف رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دیدار و در خصوص روابط دو جانبه و مهم ترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.»

این سفر همزمان با اوج گرفتن بحران میان تهران و واشینگتن در پی تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران صورت می‌گیرد.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

عمان پیشتر در دوره باراک اوباما رئیس‌جمهوری سابق آمریکا نقش میانجی را میان تهران و واشینگتن ایفا کرد و در پی آن روند امضای توافقنامه هسته‌ای میان کشورهای موسوم به ۵+۱ از جمله آمریکا آغاز و در سال ۲۰۱۵ به امضای توافقنامه منجر شد.

دونالد ترامپ که این توافقنامه را قراردای بد توصیف کرده بود در ۸ ماه مه ۲۰۱۸ از آن خارج شد و شدیدترین مجازات‌ها و تحریم‌ها را که پیشتر لغو شده بود بار دیگر علیه ایران اعمال کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy