Saturday, May 25, 2019

صفحه نخست » سخنگوی وزارت خارجه ایران دیدار ظریف با سناتور آمریکایی را تایید کرد

Abbas_Mousavi_Zarif.jpgایران اینترنشنال - عباس موسوی، ‌ سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، ‌ خبرهای منتشرشده درباره دیدار محمدجواد ظریف با دایان فاینستین سناتور آمریکایی را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، موسوی ضمن تایید این دیدار‌ گفت: «بیش از دو دهه است که در جهت روشنگری و تبیین سیاست‌های جمهوری اسلامی با نخبگان سیاسی غیردولتی آمریکا شامل اعضای کنگره (که مقام دولتی محسوب نمی‌شوند) گفت‌وگو و تبادل نظر می‌شود.»

او گفته است که به دلیل «غیردولتی بودن» این مقام‌ها در آمریکا، آن‌ها نه اختیار مذاکره دارند و نه مسئولین ایرانی به مذاکره با آن‌ها خواهند پرداخت.

او هدف از این دیدار و گفت‌و‌گوها را مذاکره برای جلوگیری از تاثیرگذاری «گروه بی» بر افکار عمومی و سیاست آمریکا خوانده است.

گروه بی، عنوانی است که ظریف برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ‌‍سفید و محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی به کار می‌برد.

مطالب بیشتر در ایران اینترنشنال

پیش از این نیز، ‌ علیرضا میریوسفی، سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل، این دیدار را تایید کرده و گفته بود این جلسه «طبق روال قبلی» جلسات با اعضای کنگره انجام شده است.

نخستین بار، نشریه پالیتیکو خبر شام کاری ظریف و فاینستین را منتشر کرد و نوشت که ظریف در سفر چند هفته پیش خود به آمریکا این دیدار را انجام داده است.

این نشریه همچنین نوشته بود که شماره تلفن و نام ظریف روی صفحه تلفن همراه این سناتور آمریکایی دیده شده که احتمالا به دلیل گفت‌وگو بین آن‌ها بوده است.

فاینستین رئیس سابق کمیته اطلاعات سنای آمریکا و از منتقدان سیاست خارجی دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy