Saturday, May 25, 2019

صفحه نخست » انتقاد مطهری از دستورات مقامات پس از سخنان خامنه‌ای: بوی تملق و چاپلوسی به مشام‌ می‌رسد

E3E6027D-7207-485E-82BA-6A0212F8C308.jpegنایب رییس مجلس جمهوری اسلامی، دستورات مقامات حکومت اسلامی پس از سخنان رهبر جمهوری اسلامی، از جمله دستور رئیس سازمان صدا و سیما درباره زبان فارسی را نشانه «تملق و چاپلوسی» دانست.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، علی مطهری در یادداشتی نوشت: « مدیران ما دست از این رویه بردارند که بلافاصله بعد از تذکر مقام رهبری درباره یک موضوع مربوط به آنها، بخشنامه صادر می‌کنند که باید چنین و چنان شود ‌و در نتیجه بوی تملق و چاپلوسی به مشام‌ها می‌رسد».

وی اضافه کرد: «روش درست این است که مدیر مربوط اقدامات عملی عاجل برای رفع آن کاستی انجام دهد و پس از چند ماه اعلام کند که ما آن کاستی مورد تذکر مقام رهبری را رفع کردیم.»

مطهری در این میان به سخنان رهبر جمهوری اسلامی درباره زبان فارسی و دستور رئیس صدا و سیما اشاره کرد و نوشت که او نیز پیش از این بارها این تذکر را به صدا و سیما و وزارت ارشاد داده «اما دریغ از درک اهمیت موضوع و احساس مسئولیت نسبت به آن توسط مسئولان این دو نهاد».

وی تاکید کرد: «مضمون برخی ترانه‌های قبل از انقلاب بهتر از برخی ترانه‌هایی است که امروز از صدای جمهوری اسلامی پخش می‌شود».

علی خامنه‌ای روز دوشنبه در دیدار با جمعی از شاعران از «ترویج زبان بی‌هویت» به‌ویژه در تلویزیون حکومتی و «ولنگاری زبانی» انتقاد کرده بود.

وی گفته بود: «زبان فارسی در حال فرسایش است. از صداوسیما گله‌مندم، به دلیل اینکه به جای ترویج زبان صحیح و معیار و زبان صیقل‌خورده و درست، گاهی زبان بی‌هویت و تعابیر غلط و بدتر از همه تعابیر خارجی را ترویج می‌کند».

پس از این سخنان، علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما، دستوراتی را در اینباره صادر کرد.

وی خطاب به دفتر موسیقی و سرود دستور داد تا با تشکیل شورای جدیدی، شعرهای پیشنهادی را «یک‌بار دیگر با حساسیت و سختگیری بیشتر بررسی کند و آن را با اصول زبان و ادبیات فارسی اصیل تطبیق دهد».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy