Tuesday, May 28, 2019

صفحه نخست » پایان یک سیاست‌مدار؛ وزیری که حالا قاتل است

ghatel_052818.jpgایران وایر - یک جا دستش را روی شانه زن جوان گذاشته است و در تصویری دیگر عاشقانه به چهره او نگاه می‌کند و لبخند می‌زند.

این عکس‌های «محمدعلی نجفی» است که با همان کت و شلوارهای رسمی همیشگی و ته ریش جوگندمی‌ خود کنار همسر دومش، «میترا استاد» نشسته است.

زن، جوان‌تر است و ظاهرش با تیپ مرسوم زنان مسوولان نظام تفاوت فاحش دارد. موهای مش شده‌اش از زیر شال بیرون زده‌اند و آرایش زیادش درهمان نگاه اول جلب توجه می‌کند.

اولین بار این عکس‌ها سال گذشته و بعد از استعفای محمدعلی نجفی از شهرداری تهران منتشر شدند؛هم‌زمان با خبر ازدواج دوم شهردار سابق تهران با یک زن جوان. این زن با ظاهری متفاوت حالا دوباره تیتر رسانه‌ها شده است. این بار خبر اما قتل میترا استاد توسط محمدعلی نجفی است که یک سال پیش نگاه عاشقانه‌اش به او، سوژه رسانه‌ها شده بود.

خبر قتل میترا استاد صبح امروز منتشر شد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، او در آپارتمان خودش به ضرب پنج گلوله به قتل رسیده است. ساعاتی بعد رسانه‌ها از قول رییس پلیس آگاهی تهران از اعتراف محمدعلی نجفی به قتل و بازداشت او خبر دادند. بر اساس اخبار منتشر شده، انگیزه او از قتل، اختلاف خانوادگی عنوان شده است.

مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

محمدعلی نجفی دانش‌آموخته کارشناسی ریاضی از «دانشگاه صنعتی شریف» و کارشناسی ارشد ریاضی از «مؤسسه فن‌آوری ماساچوست» امریکا است. او اصلاح‌طلب است و از جوانی در عرصه سیاست ایران حضور فعال داشته است. ریاست دانشگاه، وزارت آموزش و پرورش(در سال پایانی دولت «میرحسین موسوی» و دولت «اکبر هاشمی هاشمی رفسنجانی»)، ریاست سازمان برنامه و بودجه (در دولت محمد خاتمی)، مشاور رییس جمهوری(در دولت حسن روحانی) و شهرداری تهران تنها بخش کوچکی از سمت‌ها و کارنامه عریض و طویل او در حوزه سیاست است. حالا اما سرگذشت این سیاست‌مدار کهنه‌کار به صفحه حوادث روزنامه‌ها راه یافته است.

آخرین سمت نجفی، شهرداری تهران بود او از شهریور تا اسفند ۱۳۹۶ شهردار پایتخت بود اما در آخرین روزهای این سال استعفا کرد. البته بررسی کناره‌گیری او به جلسات شورای شهر تهران در سال بعد موکول و در فروردین ماه سال ۱۳۹۷ با استعفای او موافقت شد. رسانه‌ها علت استعفا را بیماری ‌او عنوان کردند اما چندی بعد با انتشار عکس او و همسرجوانش، گمانه‌هایی مبنی بر ارتباط استعفای آقای نجفی و ازدواج دوم او مطرح شد.

هم‎زمان با انتشار عکس‌ها، شایعاتی درباره درستی یا نادرستی خبر ازدواج او با زن جوان شکل گرفت. رابطه نامشروع و ازدواج صیغه‌ای از جمله شایعاتی بودند که در مورد این زوج مطرح می‌شد و زندگی شخصی شهردار سابق را به ویژه از سوی رقبای سیاسی‌ او، یعنی اصول‌گرایان، زیر نقد قرار می‌داد.

میترا استاد اما در یک مصاحبه به همه این شایعات واکنش نشان داد. او در بخشی از این مصاحبه گفت: «یک عده می‌گویند طلاق می‌گیرند و اختلاف سنی دارند، این حرف‌ها چیست؟ این حرف‌ها را می‌زنند تا به زعم خود برای تخریب دکتر نجفی نظرها را به خود جلب کنند. متاسفانه به من تهمت زدند که من زن صیغه‌ای دکتر نجفی هستم در حالی که من عقد نامه دارم و حتی اگر صیغه هم باشد، هیچ مشکلی نداشت.»

میترا استاد در همان مصاحبه در مورد رابطه عاشقانه خود حرف زده بود: «هر فردی می‌تواند عاشق شود و ازدواج کند. همه انسان‌ها تا زمانی که جان دارند، حس دوست داشتن در وجودشان است.»

او از حواشی ایجاد شده درباره زندگی خصوصی‌ خود گلایه کرده و گفته بود: «آقای دکتر نجفی از من خیلی محترمانه خواستگاری کردند و من هم بعد از مشورت با خانواده، به ایشان جواب مثبت دادم. این زندگی سر گرفته است و دلیلی ندارد که عده‌ای دنبال حواشی باشند.»

مصاحبه میترا استاد که این بار درتصاویرش با حجاب کامل کنارمحمدعلی نجفی منتشر شده بود، با واکنش‌های زیادی رو به رو شد. یکی از این واکنش‌ها مربوط به «فاطمه دانشور»، عضو سابق شورای شهر تهران و از فعالان حقوق زنان بود. از متنی که او در اینستاگرامش نوشت، این طور استنباط می‌شد که نجفی بدون این که همسر اول خود را طلاق دهد، با میترا استاد ازدواج کرده است: «همسر اول آقای دکتر نجفی و هزاران زن هم‌چون ایشان که درگیر ماجرای ازدواج مجدد همسرشان شده‌اند، شاید چیزی نگویند؛ بسازند و دم نزنند. اما من می‌گویم اولین حس و تجربه تلخی که برای این زنان و مادران رخ می‌دهد، حس ناخوشایندی است. می‌شکنند و شاید به روی خودشان نیاورند اما آن‌ها زن هستند و مملو از احساسات. کنار آمدن زن هم از جنس صبوری و مهربانی است.»

او افزوده بود:«ازدواج دوم، سوم و... تا زمانی که همسر اول وفادار ایستاده است را عین بی‌اخلاقی می‌دانم و دوست ندارم این مصاحبه زمینه ساز ترویج این رفتار در جامعه شود.

پس میترا خانم! از شما به عنوان یک زن می‌خواهم کم‌تر مصاحبه کنید. چون دیدم خیلی با افتخار مصاحبه کرده‌اید و از کار خودتان و دکتر دفاع کرده‌اید.»

حالاپس از انتشار خبر قتل او، «پریسا صالحی»، خبرنگار تارنمای «انصاف نیوز» در توییتی نوشته است میترا استاد قصد داشته با این رسانه مصاحبه کند ولی قبل از نهایی شدن آن، به قتل رسیده است.

انصاف نیوز نوشته است میترا استاد در تماس تلفنی با خبرنگار این رسانه گفته است:«می‌خواهم مصاحبه‌ای کنم تا کمی از آبروی رفته‌ام بازگردد.»

او هم‌چنین مدعی بوده که وعده‌های پیش از ازدواجش محقق نشده اند.

هنوز مشخص نیست میترا استاد قرار بوده است چه بگوید که محمدعلی نجفی تصمیم می‌گیرد اسلحه به دست بگیرد وزندگی او و خودش را به پایان برساند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy