Wednesday, May 29, 2019

صفحه نخست » توضیحات امروز نجفی در دادسرا درباره قتل میترا استاد

2222.jpgرادیو فردا - روز سه‌شنبه بعدازظهر، هفتم خردادماه، ابتدا خبر به قتل رسیدن میترا استاد، همسر دوم محمدعلی نجفی، وزیر و شهردار سابق، منتشر شد و ساعاتی بعد او در برابر دوربین صداوسیما به قتل میترا استاد با اسلحه اعتراف کرد.

مصطفی ترک همدانی، وکیل دادگستری، در توئیتی روند رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد را با استانداردهای موجود قضایی «ناسازگار» توصیف می‌کند.

او می‌نویسد: تجربه و قانون در چند پرونده جنایی‌ام می‌گوید که تحقیقات پرونده قتل (بعضاً) و منافی عفت، محرمانه بوده، حتی اجازه تحقیق به قاضی دادسرا داده نمی‌شود و مستقیماً به دادگاه کیفری می‌رود. گزارش مستقیم خبرنگار با دست گرفتن اسلحه و شمارش تیر و اخذ نظر چندساعته پزشکی قانونی و... با استاندارد موجود سازگار نیست. ​مصطفی ترک همدانی​ ازجمله وکالت شماری از متهمان زیست محیطی را بر عهده داشته است.

محمدعلی نجفی در توضیحات خود در دادسرا دربارهٔ قتل میترا استاد گفت که او «هیچ جا اجازه نمی‌داد بدون او حاضر شوم و یک شک بیمارگونه داشت. مراحل طلاق همسر اولم طول کشید و این باعث شک مجددش شد.»

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

او اضافه کرد که کمی پیش از وقوع این قتل، میترا استاد «رفت حمام و موبایل من را هم برد که به کسی زنگ نزم. اشتباهم این بود که شب قبل اسلحه را مسلح کرده بودم.»

حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران، ضمن اشاره به این که محمدعلی نجفی مجوز حمل سلاح نداشته است گفت: «این فرد به سبب مسئولیتی که داشته تا سال ۹۴ دارای مجوز حمل سلاح بوده، اما محافظ نداشت، اما پس از آن تاریخ این طور نبوده و مجوزی نداشته است.»

آقای رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگاران همچنین تلاش کرده به انتقادات و پرسش‌های مردم در شبکه‌های اجتماعی پاسخ دهد.

در پی انتشار ویدئوهایی از حضور محمدعلی نجفی در اداره پلیس که او را در حال نوشیدن چای نشان می‌داد بسیاری از کاربران این ایراد را مطرح کردند که چرا متهم به قتل آزادانه و با کت و شلوار نشسته و چای می‌نوشد.

رئیس پلیس تهران در پاسخ به این ایراد گفت: «برخی گفتند چرا چایی جلوی این فرد بود؟ ما چایی را برای افسر پرونده و بعد از افطار آوردیم که به ایشان هم داده شد و این رفتار انسانی است.»

او ادامه داد: «گفتند چرا کت و شلوار تن آن فرد بود؟ این فیلم‌ها وقتی گرفته شد که متهم تاره خودش را به آگاهی معرفی کرده و در حال توضیح بود.»

اعتراف محمدعلی نجفی به قتل همسرش در رسانه های آمریکا بازتاب داشت

اعتراف محمدعلی نجفی، سیاستمدار سرشناس ایرانی، به قتل همسرش در برخی از رسانه‌های آمریکایی بازتاب داشت.

شبکه فاکس نیوز سه شنبه ۷ خرداد ساعاتی پس از انتشار خبر اعتراف آقای نجفی، شهردار پیشین و مشاور رئیس‌جمهوری ایران، در گزارشی نوشت که چنین قتل‌هایی با سلاح گرم در مناطق شمالی تهران ،که محل زندگی چهره‌های سیاسی و اقتصادی ایران است، بسیار نادر است.

واشنگتن پست نیز در گزارشی نوشت: شهردار پیشین تهران به قتل همسر خود اعتراف کرد.

در این خبر به پیشینه محمدعلی نجفی از جمله تحصیل او در دانشگاه ام آی تی آمریکا، ریاست بر سازمان میراث فرهنگی، معاونت رئیس جمهوری ایران، و دیگر سمت‌های مدیریتی او در دولت ایران اشاره شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy