Thursday, May 30, 2019

صفحه نخست » آیا انصاف نیوز در قتل میترا استاد دخیل بوده است؟

ensaf_052818.jpgشبکه بیان - فردای روزی که میترا استاد به قتل رسید، قرار بود مصاحبه ای با انصاف نیوز، یکی از پایگاه های خبری امنیتی ها انجام شود.

حدس و گمان هایی مطرح است که انصاف نیوز، خود به محمدعلی نجفی خبر داده که همسر او قصد مصاحبه دارد.

روابط میترا استاد با انصاف نیوز به مدت ها قبل می گردد. به نوعی می توان گفت رابطه خانم استاد با یکی از خبرنگاران انصاف فراتر از هماهنگی برای مصاحبه بوده است و صمیمیت و دوستی در آن دیده می شود.

نام خبرنگاری که میترا استاد با او در تماس بوده، معصومه رشیدیان است.

به نظر نمی رسد خانم رشیدیان، فردی باشد که اطلاعات را منتقل کرده است اما او حسب کار حرفه ای و سلسله مراتبی، گزارش گفتگوی ضبط نشده خود با خانم استاد را به سمع سردبیر انصاف نیوز رسانده است.

رشیدیان در گزارشی تکمیلی بر این قتل می نویسد: شوکه کننده بود. خبر قتل زنی که با گلوله در حمام خانه‌اش کشته شده بود و روز گذشته‌اش تلفنی حرف زده بودیم. زنگ زده بود که بگوید: «می‌خواهم مصاحبه کنم و بگویم که دکتر نجفی زن سابقش را طلاق داده». اشتباه لفظی بود یا چه نمی‌دانم، اما نگفت همسر اول؛ می‌گفت برای این می‌خواهد خبری‌اش کند که آبرویش را برگرداند چون «زن دوم بودن و زن دوم داشتن در جامعه قبیح است». می‌گفت پدرش زنگ می‌زند که «اینجا همه می‌گن دخترت زن دوم پیرمردی شده». می‌گفت: «به من قول‌هایی داده شده که وفا نشده».

خبرنگار می نویسد صدایش عصبی بوده و تناقض هایی در حرف هایش شنیده شده است. به گفته خانم رشیدیان، میترا استاد به او گفته نجفی، همسرش را طلاق داده است و با او زندگی می کند.

عین جمله ای که از قول استاد در گزارش تکمیلی رشیدیان در خصوص وضعیت زندگی نجفی درج شده این بود: «زن اولشان طلاق گرفته‌اند و الان دکتر هیچ‌چیزی ندارند، به خاک سیاه نشسته‌اند».

این "به خاک سیاه" نشستن را چندین بار به طرق مختلف از قول میترا استاد گفته اند. محمدعلی نجفی، دختر او و حالا خبرنگار انصاف نیوز!

آنچه که در این میان موضوع مشکوک می کند این است که خبرنگار انصاف نیوز می گوید چون تلفنش امکان ضبط مکالمه را نداشته است، نتوانسته صدای خانم استاد را ثبت کند.

این مساله تقریبا غیرقابل قبول برای یک خبرنگار است. چنین چیزی تقریبا از محالات است که خبرنگار یک وبسایت خبری، ملزومات اصلی کار خودش را نداشته باشد.

درست مثل این می ماند که ساعت سازی بگوید باطری ندارد یا نجاری با خود اره نداشته باشد!

حالا پلیس می گوید ادعای مطرح شده خبرنگار یک وبسایت را در خصوص قرار مصاحبه با میترا استاد بررسی می کند.

سردار علیرضا لطفی هرچند نامی از این خبرنگار و وبسایت مذکور نبرد اما اشاره او به معصومه رشیدیان و پایگاه خبری انصاف نیوز است.

لطفی درباره اخبار ضد و نقیض و به گفته او "بعضاً کذب" که از سوی برخی از رسانه‌ها در مورد محمدعلی نجفی و میترا استاد مطرح می‌شود نیز گفت: شهروندان باید بدانند که اخبار صحیح در این مورد از سوی پلیس و دستگاه قضائی منتشر می‌شود بنابراین به اخبار بعضاً کذبی که به نقل از منابع آگاه طرح شده یا واقعیت ندارد، توجه نکنند. قطعاً اگر مواردی هم باشد که منجر به انتشار شایعات شود پلیس با آن برخورد خواهد کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy