Friday, May 31, 2019

صفحه نخست » تاکید پمپئو بر نقش ایران در حمله به نفتکش‌ها در امارات: اقدام جمهوری اسلامی برای افزایش قیمت نفت بود

EAC63F0F-E8FB-4B5F-A9B9-DEAFEFCFF166.jpegصدای امریکا

وزیر خارجه ایالات متحده می‌گوید جمهوری اسلامی برای افزایش بهای نفت در بازار جهانی در حمله به نفتکش‌ها در خلیج فارس نقش داشت.

مایک پمپئو پنجشنبه شب در مسیر پرواز به اروپا با خبرنگاران گفتگو کرد. او دومین مقام ارشد آمریکا است که بر نقش ایران در حمله به نفتکش‌ها در بندر فجیره امارات تاکید می‌کند.

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه ۸ خرداد در امارات متحده عربی گفته بود به احتمال زیاد عامل حمله به کشتی‌‌های تجاری در بندر فجیره، جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر خارجه آمریکا پنجشنبه شب به خبرنگاران گفت شواهد و مدارک دخالت جمهوری اسلامی در حمله به نفتکش‌ها در خلیج فارس را دیده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، بولتون گفت که عامل این اتفاق «تقریبا به شکل قطعی» مین‌های دریایی ایران بوده است.

جمهوری اسلامی ایران حمله به نفتکش‌ها در فجیره امارات را رد می کند اما یک روز بعد حمله پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان صورت گرفت و گروهی حوثی‌های یمن که از حمایت تهران برخوردارند، مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

مشاور امنیت ملی پرزیدنت ترامپ، حمله به کشتی‌های تجاری در فجیره با حمله پهپادی حوثی‌ها به لوله‌های انتقال نفت عربستان سعودی و شلیک یک موشک به منطقه سبز بغداد و در نزدیکی سفارت آمریکا در ارتباط بوده است.

جان بولتون در امارات همچنین به ایران هشدار داد هر حمله‌ای در خلیج فارس با «واکنش قاطعانه» ایالات متحده مواجه خواهد شد.

طی یک ماه گذشته تنش‌ها میان جمهوری اسلامی و ایالات متحده، افزایش پیدا کرده است. مقام‌های ایالات متحده می‌گویند اطلاعاتی دارند که نشان می‌دهد خطر تهدیدهای ایران جدی‌تر از گذشته است.

آمریکا می‌گوید جهت آمادگی برای واکنش در صورت حمله احتمالی ایران یا عوامل نیابتی آن به منافع آمریکا و متحدانش، اقدام به افزایش نیروهای رزمی دریایی و هوایی آمریکا در خلیج فارس کرده است.

ایالات متحده با اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و بمب افکن‌های ب۵۲ به خاورمیانه، آرایش نظامی‌اش در منطقه را در پاسخ به آنچه نشانه‌های نگران‌کننده از قصد و تدارک احتمالی ایران برای حمله به مواضع و نیروهای آمریکایی عنوان شده، تقویت کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy