Thursday, Jun 20, 2019

صفحه نخست » جت‌های اف-۱۵ آمریکا که به امارات رسیدند چه ماموریتی دارند

jets_062019.jpgصدای آمریکا - اسکادرانی از جنگنده‌های اف-۱۵ (عقاب) آمریکا به منظور تقویت توان بازدارندگی در مقابل تهدیدات جمهوری اسلامی ایران، به امارات متحده عربی رفتند.

به گزارش فاکس نیوز، این جنگنده‌ها پنج‌شنبه گذشته به پایگاه هوایی الظفره امارات رفتند. این اعزام در پی دستور ماه گذشته پرزیدنت ترامپ برای اعزام ۱۵۰۰ نیروی نظامی جدید به خاورمیانه صورت می‌گیرد و با دستور اخیر مبنی بر اعزام هزار نیروی جدید همزمان شده است.

پیش از این پاتریک شاناهان کفیل وزارت دفاع ایالات متحده ماموریت اسکادران اعزامی را «کمک به بازدارندگی و حمایت از عمق پاسخ نیروی هوایی» عنوان کرده بود.

پرزیدنت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه ۲۸ خرداد در گفت‌وگو با نشریه تایم و در پاسخ به این پرسش که در میان اقداماتی که ایران به آن دست می‌زند کدام یک اقدام نظامی احتمالی آمریکا را در پی خواهد داشت، گفت که «در مورد [جلوگیری از دستیابی ایران به] سلاح اتمی» قطعا احتمال اقدام نظامی را مد نظر قرار می‌دهد.

👈مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

در همان روز مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده پس از دیدار با فرماندهی ستاد کل نیروهای ارتش آمریکا در منطقه خاورمیانه، شرق آفریقا و آسیای مرکزی موسوم به سنتکام به خبرنگاران گفت ما باز هم می‌گوییم پرزیدنت ترامپ دنبال جنگ نیست و ما فقط برای بازدارندگی آن‌جا هستیم.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy