Thursday, Jun 20, 2019

صفحه نخست » اولین واکنش ترامپ به سرنگونی پهپاد آمریکایی

trumpresp_062019.jpgصدای آمریکا - دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، اقدام ایران در سرنگونی پهپاد آمریکایی را «اشتباهی بد» توصیف کرد.

آقای ترامپ روز پنج‌شنبه، ۳۰ خرداد، در پیامی کوتاه د رتوئیترش نوشت: «ایران اشتباه بدی مرتکب شد».

این نخستین واکنش رئیس جمهوری آمریکا به اقدام ایران است.

دقایقی پیش رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش جدید به این اختلافات گفت: "برای من سخت است که باور کنم این اتفاق عمدا رخ داده است."

او افزود: "من احساس می‌کنم این اشتباه توسط فردی رخ داده که نباید این اشتباه را انجام می‌داد."

ضمن اینکه رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به اینکه کسی در این حمله کشته نشده گفت، این موضوع که حادثه تلفات جانی نداشته بسیار مهم است.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا برای حمله به ایران آماده می شود گفت، بزودی خواهید فهمید:

رسانه های آمریکا صبح پنجشنبه گزارش دادند که رئیس جمهوری آمریکا از چهارشنبه شب، در دو نوبت در جریان جزئیات سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

پیشتر، کاپیتان بیل اربن، سخنگوی فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، اعلام کرد این فرماندهی می تواند تایید کند که پهپاد شناسایی آمریکا، حدود ۱۱:۳۵ دقیقه چهارشنبه شب به وقت گرینویچ، هنگام پرواز در آسمان بین المللی بر فراز تنگه‌ هرمز، توسط سامانه موشکی زمین به هوای جمهوری اسلامی ایران سرنگون شده است.

سخنگوی سنتکام تاکید کرد گزارش های جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه این پهپاد بر فراز آسمان ایران پرواز می کرد، دروغ است.

به گفته او این حمله که بدون هیچ تحریکی صورت گرفت، حمله ای به پهپاد شناسایی آمریکا در حریم فضایی بین المللی بود.

ارتش آمریکا می گوید جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته نیز سعی کرده بود یک پهپاد آمریکایی را هدف قرار دهد.

👈مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

تنش میان جمهوری اسلامی و آمریکا در پی حملات هفته گذشته به نفتکش ها در منطقه که واشنگتن تهران را برای آن ها مقصر می داند، شدت گرفته است.


سنتکام: سرنگون کردن پهپاد آمریکایی حمله‌ای بی‌دلیل از سوی ایران بود

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، روز پنج‌شنبه، ۳۰ خرداد، تایید کرد که یک پهپاد تجسسی این کشور با شلیک موشک زمین به هوای ایران سرنگون شده است.

بیل اربن، سخنگوی سنتکام، در اطلاعیه‌ای گفت: پهپاد «ام‌ کیو ۴ ترایتن» در حالی که بر فراز تنگه هرمز در محدوده هوایی بین‌المللی در پرواز بود هدف یک موشک زمین به هوای ایران قرار گرفت.

به گفته وی، این حادثه در ساعت ۱۱ و ۳۵ دقیقه دیشب به وقت گرینوویچ رخ داد.

بیل اربن افزود: «گزارش‌ منابع ایرانی مبنی بر اینکه پهپاد یاد شده بر فراز خاک ایران بوده، غلط است.»

این سخنگوی سنتکام تصریح کرد: «این یک حمله بی‌دلیل به پهپاد تجسسی ایالات متحده در محدوده هوایی بین‌المللی بوده است.»

همزمان با این تحول و نگرانی‌ها از احتمال رویارویی نظامی بین ایران و آمریکا، قیمت هر بشکه نفت در بازارهای بین‌المللی تا سه درصد بالا رفت و به ۶۳ دلار رسید.

پوتین: هر حمله احتمالی آمریکا به ایران به فاجعه در خاورمیانه می‌انجامد

بی بی سی - ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، می‌گوید هر گونه حمله نظامی احتمالی آمریکا به ایران به فاجعه‌ای برای خاورمیانه خواهد انجامید و باعث می‌شود که خشونت‌ها تشدید شود و ممکن است موجی از پناهجویان را به راه بیندازد.

آقای پوتین گفت از نظر روسیه ایران کاملا به تعهدات هسته‌ای خود پایبند است. رئیس جمهور روسیه همچنین تحریم‌های آمریکا علیه ایران را "بی مبنا" خواند.

آقای پوتین که در سخنرانی تلویزیونی سالانه‌اش به سئوالات بینندگان پاسخ می‌داد، گفت محاسبه میزان خسارتی که در پی جنگ با ایران به بار خواهد آمد، بسیار دشوار است.

روسیه از جمله کشورهای امضاکننده برجام است که همچنان به این توافق متعهد است و برخلاف آمریکا، اصرار دارد که برجام به شکل فعلی اجرا شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy