Sunday, Jun 2, 2019

صفحه نخست » یک نماینده مجلس ایران از ارائه طرح «ممنوعیت ساخت سلاح اتمی» خبر داد

33AFB87C-4A9A-4EDB-8201-1F202E5800A6.jpegالعربیه

محمود صادقی، نماینده مجلس از تهران روز جمعه در توییتر خود از ارائه طرحی جهت ممنوعیت ساخت سلاح هسته‌ای به مجلس خبر داده است.

این نماینده مجلس در توییت خود نوشت: «با توجه به فتوای رهبری به حرمت شرعی ساخت سلاح هسته‌ای، طرح ممنوعیت ساخت سلاح هسته ای را به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهم کرد.»

توانایی ما هسته‌ای و علمی است و دنبال سلاح هسته‌ای هم نیستیم؛ نه به‌خاطر آمریکا، بلکه چون از نظر فقهی و شرعی حرام میدانیم. بعضی گفتند که سلاح هسته‌ای تولید کنیم ولی مصرف نکنیم. اشتباه است! چون با هزینه بالا تولید میکنیم ولی استفاده نمیکنیم و طرف هم میداند که ما استفاده نمیکنیم.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی چهارشنبه گفته بود که ایران «دنبال سلاح هسته‌ای» نیست؛ «نه به‌خاطر تحریم و آمریکا، بلکه به‌خاطر مبنای‌مان که حرام می‌دانیم از نظر فقهی و شرعی».

رهبر جمهوری اسلامی در اظهاراتش از برخی دیدگاه‌ها سخن به میان آورده که گفته‌اند «سلاح هسته‌ای تولید کنیم ولی مصرف نکنیم؛ این هم اشتباه است، چون با هزینه بالا تولید می‌کنیم ولی استفاده نمی‌کنیم و طرف هم می‌داند که ما استفاده نمی‌کنیم و این برای ما دیگر تاثیری ندارد».

خامنه‌ای اخیرا در دیدار با مسئولان نظام گفته بود:«آدم می‌بیند و می‌شنود که او (ترامپ) که می‌گوید مذاکره، در داخل هم بعضی‌ها می‌گویند حالا مثلاً مذاکره چه عیبی دارد».

خامنه‌ای گفت: «مذاکره سَم است تا وقتی آمریکا همینی است که الان هست».

5C7DF468-F33F-456F-9C53-F71ADF7BB2E4.jpeg

این در حالی است که حسن روحانی روز شنبه 1 ژوئن بار دیگر برای مذاکره با آمریکا ابراز تمایل کرد.

روحانی روحانی شامگاه شنبه طی سخنانی در جمع شماری از ورزشکاران، گفت:«در طول این مدت نشان دادیم در برابر قدرت‌های زورگو و زیاده‌خواه، تسلیم نمی‌شویم، اما اگر دشمنان با احترام سر میز بنشینند، ما اهل مذاکره‌ایم».
در همین زمینه، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هفته جاری در جریان سفر خود به ژاپن گفته بود که خواسته‌اش نه «تغییر رژیم» بلکه «ممانعت از دستیابی ایران به سلاح اتمی» است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy