Sunday, Jun 2, 2019

صفحه نخست » امیرسالار داودی٬ وکیل دادگستری به ۳۰ سال زندان و ۱۱۱ ضربه شلاق محکوم شد

vakil_060119.jpgصدای آمریکا - همسر امیرسالار داودی از محکومیت این وکیل دادگستری به ۳۰ سال زندان خبر داد که ۱۵ سال آن برای تشکیل یک گروه تلگرامی است.

طناز کلاهچیان٬ وکیل دادگستری روز شنبه ۱۱ خرداد در توئیتر نوشت که شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب٬ امیرسالار داودی وکیل پرونده‌های حقوق بشری را به ۳۰ سال زندان محکوم کرده اما مطابق قانون مجازات اسلامی ۱۵ سال آن اجرایی خواهد شد.

بنا بر این گزارش آقای داودی به حکم خود اعتراض نخواهد کرد.

وحید مشگانی فراهانی وکیل امیرسالار داودی نیز به وبسایت مدآرا گفت که موکلش۱۱۱ ضربه شلاق،۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ۲ سال محرومیت از کلیه حقوق اجتماعی محکوم شده است.

آقای فراهانی پیشتر به خبرگزاری ایرنا گفته بود: امیرسالار داودی دو پرونده دارد: در پرونده اول به «توهین به مقامات و تبلیغ علیه نظام» و در پرونده دوم، به «همکاری با دول متخاصم از طریق مصاحبه با شبکه تلویزیونی صدای آمریکا» و «تشکیل گروه برای براندازی» متهم شده و قرار است قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به آنها رسیدگی کند.

این اتهامات در حالی مطرح شده اند که مقام های ایران از جمله محمدجواد ظریف بارها مدعی شده‌اند که در ایران آزادی بیان وجود دارد.

امیرسالار داودی، وکیل پایه یک دادگستری که طی سال‌های اخیر وکالت تعدادی از زندانیان سیاسی و عقیدتی از جمله سهیل عربی را بر عهده داشته، از ۲۹ آبان با مراجعه ضابطین دادگستری به دفترش بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.

مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

پیش از این جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران دستگیری وکلا و جلوگیری از دسترسی متهمان به وکیل در مراحل تشکیل پرونده ابراز نگرانی کرده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy