Monday, Jun 3, 2019

صفحه نخست » شليک موشک بالستیک قيام از تاسيسات زيرزميني سپاه

missile_060119.jpgرسانه نیروهای مسلح ایران به تازگی فیلمی از آماده‌سازی و پرتاب موشک بالستیک قیام-۱ از پایگاه زیرزمینی موشکی سپاه منتشر نموده است. قیام-۱ موشکی ایرانی و شبیه موشک شهاب-۳ است. موشک قیام-۱ در تاریخ ۲۰ اگوست ۲۰۱۰ مورد آزمایش و تست قرار گرفته و ادعا شده که قابلیت رادار گریزی و عدم رهگیری بیشتری داشته چرا که بر خلاف انواع دیگر موشک‌های شهاب، این موشک فاقد باله است.

ایران اینترنشنال - برنامه موشک‌های بالستیک ایران، یکی از دلایلی است که دولت ترامپ برای خروج از برجام و بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران مطرح کرد. در ۱۲ شرط وزارت خارجه آمریکا برای مذاکره با ایران، چهارمین مورد تاکید کرده است که «ایران باید به توسعه موشک‌های بالستیک پایان دهد و همچنین آزمایش و توسعه موشک‌های با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را متوقف کند».

رسانه نیروهای مسلح ایران، هفته گذشته و هم‌زمان با تنش‌های میان ایران و ایالات متحده آمریکا، ویدیویی از یک مرکز پنهانی و زیرزمینی نگهداری موشک‌های قیام منتشر کرده است.

موشک قیام، شبیه به شهاب ۲، یک موشک بالستیک با برد کوتاه ۸۰۰ کیلومتر است. این موشک می‌تواند کلاهک ۶۴۵ کیلوگرمی را حمل کند.

سپاه پاسداران ایران ادعا می‌کند چون این موشک باله ندارد، رادارگریز است.

سپاه در یکی از بروشورهای تبلیغاتی‌اش هدف اولیه ساخت این موشک را «انهدام پایگاه‌ها و منافع آمریکایی در اطراف ایران» عنوان کرده بود.

مقامات آمریکایی اخیرا از «تهدید فزاینده ایران» را دلیل ارسال بمب‌افکن‌های ب-۵۲ و ناوگروه آبراهام لینکلن به خاورمیانه اعلام کرده‌اند.

دونالد ترامپ، رییس‌ جمهوری آمریکا گفته است که به‌جای جنگ، خواستار مذاکره با مقامات ارشد ایرانی است. علی خامنه‌ای، رهبر ایران مذاکره با آمریکا را رد کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy