Saturday, Jun 1, 2019

صفحه نخست » آغاز برخورد با جریان رسانه ای اصلاح طلبان در آمریکا

disinfo_060119.jpgوزارت امور خارجه آمریکا در اقدامی بی سابقه اعلام کرد کمک مالی خود به پروژه اینترنتی که مقرر بوده است علیه جمهوری اسلامی فعالیت سایبری داشته باشد به دلیل فعالیت‌های خارج از چارچوب توافق شده آن، قطع کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد کمک مالی به پروژه " Iran disinformatiom " را که به صورت یک حساب توییتری و کانال تلگرامی فعالیت می‌کرد، قطع کرده است.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، دلیل قطع این کمک مالی، فعالیت‌ها و توییت‌های این حساب علیه گروهی از روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشر ایرانی بوده که مخالف تحریم بوده‌اند و این حساب توییتری طی هفته‌های گذشته به جای مقابله با تبلیغات اینترنتی حکومت ایران، همت خود را روی انجام حملاتی علیه برخی از روزنامه نگاران و فعالان مدنی متمرکز کرده که با هدف اصلی از تاسیس این حساب توییری برای مقابله با فعالیت‌های تبلیغاتی جمهوری اسلامی ایران، منافات داشته است.

این حساب توییتری طی هفته‌های گذشته حملات گسترده‌ای را علیه گروهی از روزنامه‌نگاران و برخی دیگر از فعالان حقوق بشر و چهره‌های آکادمیک و فعالان سیاسی که مخالف تحریم‌های ایران بوده اند صورت داده است. وجه مشترک این فعالان آن بوده که همگی مخالف چهره های اصلاح طلب بوده اند که این تحریم‌ها را باعث رنج و مشقت مردم ایران می‌دانند.

مطالب بیشتر در سایت ایران بریفینگ

همزمان با قطع کمک از روز جمعه بخش بزرگی از توییت‌های این گروه از صفحه کاربری آن حذف شده است.

گفتنی است پروژه " Iran disinformatiom " زیر نظر "مرکز همکاری جهانی" وزارت امور خارجه آمریکا فعالیت می‌کرد. هدف اصلی از تاسیس این گروه توییتری، مقابله با تبلیغات مدافع جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی و رسانه‌ای بوده است.

طبق اعلام "برت براون" مدیر کل سابق "مرکز همکاری جهانی" وزارت امور خارجه آمریکا - در دوره اوباما- این مرکز در دولت اوباما و برای مقابله با تبلیغات اینترنتی و رسانه‌ای دولت روسیه و گروه داعش تاسیس شد اما از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ هدف این پروژه به سمت ایران چرخید و فعالیت آن بیشتر متمرکز بر مقابله با تبلیغات دولتی جمهوری اسلامی ایران در فضای اینترنت و رسانه‌ای شد.

بر اساس اعلام این مقام سابق دولت اوباما، بودجه سالانه این پروژه بیست میلیون دلار بوده است.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به گاردین درباره دلایل توقف حمایت مالی دولتی آمریکا از این پروژه گفت: "توییت‌های اخیر این پروژه خارج از محدوده و چارچوب توافق شده با وزارت خارجه آمریکا قرار داشت و به همین خاطر تامین مالی آن متوقف شد تا اطمینان حاصل شود این پروژه با برداشتن قدم‌های اصلاحی فعالیت آتی خود را در چارچوب و محدوده مورد توافق با وزارت خارجه آمریکا، هماهنگ کند."

گفتنی است از سوی دیگر BBG که نهاد بالادستی نظارت بر رسانه های آمریکایی است اعلام کرده است کار بررسی بر فعالیت روزنامه نگاران ایرانی شاغل در رسانه های دولتی آمریکا را آغاز کرده است.

"حمید بعیدی نژاد" سفیر جمهوری اسلامی در لندن از اولین افرادی بود که نسبت به این امر واکنش نشان داده او در صفحه توییتری خود گفته است: دولت آمریکا با وجود اینکه این حساب توییتری در گذشته صدها توییت براندازانه علیه ایران منتشر کرده، اما به محض اینکه این حساب توییتری اخیرا توییتی انتقادی را در خصوص آثار تحریم بر زندگی مردم ایران نشر داده، مورد غضب دولت واشنگتن قرار گرفته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy