Monday, Jun 3, 2019

صفحه نخست » اعتراض نماینده زرتشتیان به ممنوعیت کار اقلیت‌های دینی در مهدهای کودک ایران

daycare_060319.jpgایران اینترنشنال - اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی ایران، روز دوشنبه در نامه‌ای به محمد شریعتمداری، وزیر کار، به بخشنامه سازمان بهزیستی درباره ممنوعیت به کارگیری اقلیت‌های دینی در مهدهای کودک اعتراض کرد و آن را «تبعیض‌آمیز» خواند.

در این بخشنامه که به تاریخ ششم خرداد صادر شده، آمده که «به کارگیری پرسنل از اقلیت دینی تحت هر عنوان در مهدکودک، به غیر از مهدهای مخصوص اقلیت‌های دینی، ممنوع» است.

نماینده زردشتیان این بخشنامه را «صراحتاً مخالف با قوانین کشور بخصوص بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی مبنی بر 'رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه، در تمام زمینه‌های مادی و معنوی'» دانسته است.

اما مسعود آسیما، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی، در این باره روز دوشنبه به خبرگزاری دانشجویان ایران گفت: «به کارگیری مربی از اقلیت‌های دینی جهت آموزش مستقیم محتوای آموزشی مصوب کودکان مجاز نیست و استفاده از پرسنل اقلیت‌های دینی در سایر بخش‌های مهدهای کودک از جمله آموزش‌های فوق برنامه مانند ورزش، نقاشی، سفالگری و ... همچنین تحت سایر عناوین بلامانع است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy