Wednesday, Jun 5, 2019

صفحه نخست » آیت‌الله خامنه‌ای: به دریا ریختن یهودی‌ها فایده‌ای ندارد، "غاصبان" باید خود تسلیم شوند

kham_060319.jpgرادیو بین المللی فرانسه - آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، طی دو روز متوالی، به مناسبت سالگرد مرگ آیت‌الله خمینی و سپس عید فطر، سخنرانی‌هایی کرد و در هر دو روز، با تأکید بر اهمیت مسئلۀ فلسطین، اصل مذاکره با آمریکا را مردود دانست. از نظر او همانطور که پیشنهادات آمریکا برای آشتی فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها دروغین و "خائنانه" است، پیشنهادهای غیرمستقیم به ایران نیز "زرنگ‌بازی" و فریب است.

روز چهارشنبه ١۵ خرداد/۵ ژوئن، آیت‌الله خامنه‌ای بعد از شرکت در نماز عید فطر و خواندن خطبه، با شماری از مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی دیدار کرد.

او چند بار تکرار کرد که "کشورهای اسلامی به‌جای آنکه در مقابل یکدیگر قرار گیرند، باید در مقابل دشمن در فلسطین" بایستند. خامنه‌ای سؤال کرد: "چرا باید در کشور اسلامی همچون لیبی، دو گروه در مقابل هم قرار گیرند و خون یکدیگر را بریزند و چرا باید یک کشور مدعی اسلام، مردم یمن را بمباران کند و بر اساس خواست و نظر دشمنان عمل نماید؟"

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

اسرائیلی‌ها باید تسلیم شوند

خامنه‌ای در مورد "مقاومت" در برابر اسرائیل گفت که "برخی رهبران قدیمی عرب معتقد بودند باید یهودی‌ها را در دریا ریخت"، اما "دیدگاه جمهوری اسلامی اینگونه نیست، زیرا ما معتقدیم که مبارزه همه‌جانبۀ ملت فلسطین در ابعاد نظامی، سیاسی و فرهنگی باید ادامه پیدا کند، تا زمانی که غاصبان، تسلیم رأی این ملت شوند".

خامنه‌ای یادآوری کرد که ایران همچنان طرفدار "نظرخواهی از ساکنان مسلمان، مسیحی و یهودی فلسطین و همچنین از آوارگان فلسطینی در بارۀ چارچوب نظام حکومتی این کشور است". خامنه‌ای توضیح نداد که منظور از "این کشور" دقیقاً کجاست و چه حوزۀ جغرافیایی را در بر می‌گیرد. به عقیدۀ او در هرحال مبارزۀ ملت فلسطین ادامه خواهد یافت و "جوانان آن روز را خواهند دید که کشور فلسطین به مردم فلسطین باز خواهد گشت".

اجلاس بحرین

آیت‌الله خامنه‌ای به طرح آمریکایی‌ها برای آشتی فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها اشاره کرد و گفت که هدف از برگزاری اجلاس آیندۀ بحرین این است که "نقشۀ غلط و خائنانۀ آمریکا که نام آن را معاملۀ قرن گذاشتند، تحقق بخشد".

گفته می‌شود که اجلاس بحرین فرصتی خواهد بود تا آمریکا بخش اقتصادی طرح آشتی بزرگ خود را ارائه کند. قرار است این اجلاس در روزهای ٢۵ و ٢۶ ژوئن - ۴ و ۵ تیر - در منامه برگزار گردد، اما فلسطینیان گفته‌اند که در آن شرکت نخواهند کرد. به گفتۀ خامنه‌ای "اجلاس بحرین متعلق به آمریکایی‌هاست اما حکام بحرین با ضعف و ناتوانی زمینه‌ساز این کار شده‌اند". او افزود: "امیدواریم حکام بحرین و سعودی بفهمند پا در چه باتلاقی می‌گذارند".

"نباید اجازه داد آمریکایی‌ها نزدیک شوند، قدم آنها نامبارک است"

آیت‌الله خامنه‌ای عصر روز گذشته - سه‌شنبه ١۴ خرداد - نیز به مناسبت سالگرد مرگ آیت‌الله خمینی به آرامگاه او رفت و در آنجا هم بر اهمیت مسئلۀ فلسطین و "مقاومت" در برابر اسرائیل و آمریکا تأکید کرد. او گفت: "مقاومت و ایستادگی هزینه دارد، اما هزینۀ تسلیم شدن به مراتب بیشتر از هزینه مقاومت است". او عربستان را مثال زد که "هم دلار می‌دهد و هم بر اساس خواستۀ آمریکا موضع‌گیری می‌کند، اما توهین هم دریافت می‌کند و به او لقب «گاو شیرده» می‌دهند".

به عقیدۀ خامنه‌ای قدرت و نفوذ جهانی آمریکا رو به کاهش است و "سپرده شدن سرنوشت بیش از سیصد میلیون نفر جمعیت آمریکا به دست فردی که در مورد تعادل فکری و روانی و اخلاقی او ابهامات و تردیدهای جدی وجود دارد، دلیل آشکاری بر افول سیاسی و اخلاقی آمریکا است"

او بار دیگر تکرار کرد که نباید فریب آمریکا را بخوریم و توضیح داد که "آنها گاهی تهدید می‌کنند و گاهی تطمیع؛ مثل همین مَرد رِندیِ اخیر رئیس‌جمهور محترم آمریکا که گفته ایران با همین رهبران کنونی نیز می‌تواند به پیشرفتهای بزرگی برسد... یعنی ما نمی‌خواهیم شما را براندازی کنیم و حاضریم شما را هم قبول کنیم"...

خامنه‌ای این نوع رفتار مقامات آمریکایی را "زرنگ‌بازی سیاسی" توصیف کرد و گفت: "البته این حرف درست است که اگر رهبران و مسئولان کنونی ایران، کمر همت ببندند و از امکانات به نحو شایسته استفاده کنند، قطعاً و بدون شک پیشرفت‌های بیشتری نصیب ما خواهد شد، اما شرط پیشرفت این است که آمریکایی‌ها، نزدیک نیایند".
خامنه‌ای تأکید کرد که" زرنگ‌بازی سیاسی رئیس‌جمهور آمریکا، مسئولان جمهوری اسلامی و ملت را فریب نخواهد داد. نباید اجازه داد آمریکایی‌ها نزدیک شوند، قدم آنها قدم نامبارکی است و هر جا پا گذاشته‌اند، جنگ و برادرکشی یا فتنه یا استثمار و استعمار و تحقیر ایجاد کرده‌اند".



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy